در گفت‌وگو با پانا:

بهزاد داداش زاده : تاج به حرف فوتبالی ها گوش نکرد و ضربه اش را خورد

دلالی و فساد در فوتبال ما بیداد می کند/ داماش باید در لیگ برتر باشد

تهران (پانا) - سرمربی داماش گیلان معتقد است مهدی تاج در دوره ای که ریاست فدراسیون فوتبال را برعهده داشت، حرف دلسوزان فوتبال را گوش نکرد و خودش ضربه خورد.

کد مطلب: ۱۲۹۶۸۴۸
لینک کوتاه کپی شد
بهزاد داداش زاده : تاج به حرف فوتبالی ها گوش نکرد و ضربه اش را خورد

بهزاد داداش زاده در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به برتری داماش مقابل تیم فوتبال کیا در مرحله ی پلی آف لیگ دسته سوم اظهار داشت: «بازی خیلی خوبی بود. ما در تهران هم خیلی خوب بازی کردیم. می دانستیم کدام روزنه ها را باید ببندیم. شگرد بازیکنان کیا این بود که از کناره ها ارسال می کردند. تیمشان خیلی دونده و جوان است اما کم تجربه و احساسی هستند. ما باید در تهران کار را تمام می کردیم و شاید 3 بر یک می بردیم اما در نهایت یک یک شدیم. در رشت با اینکه همه چیز به نفع ما بود اما باران شروع به باریدن کرد و کیفیت بازی را گرفت. البته که در شروع بازی اصلا خوب نبودیم ولی رفته رفته بهتر شدیم. داور هم متاسفانه زیر باران تمرکزش را از دست داد و خوب سوت نزد.»

وی افزود: «تماشاگران داماش یار دوازدهم ما بودند و واقعا زیر باران سنگ تمام گذاشتند. کدام تیم لیگ برتری و شهرستانی را سراغ دارید که 12 هزار تماشاگر داشته باشد؟ اما تیم ما در لیگ 3 این تعداد هوادار داشت. متاسفانه روی غفلت مدافع چپ ما تیم حریف ارسال کرد و درست آنجایی که پیش بینی می‌کردیم، از همان نقطه گل خوردیم. اما یقین داشتم که به گل می‌رسیم. حتی تعویض‌های ما هم با برنامه بود اما چون گل خوردیم، کمی زودتر دست به تغییر زدیم و خدا را شکر جواب داد. داور متاسفانه اشتباهات فاحشی داشت و ممکن بود آنها باعث عوض شدن سرنوشت یک استان شود. همان طور که دو سال پیش هم مقابل نیروی زمینی آن اشتباه داور، صعود را از این تیم گرفت. داوران عذرخواهی کردند اما این داماش بود که نتوانست صعود کند. نیمه اول یک پنالتی صددرصد برای ما نگرفت. در نیمه دوم هم گل صددرصد سالم ما را قبول نکرد. اما داور برای اینکه دل هواداران ما را به دست بیاورد، یک پنالتی برای ما گرفت. آن دو صحنه ای که برای ما پنالتی نگرفت، به مراتب پنالتی تر از این پنالتی اعلام شده بود. داور فکر نمی کرد، در 8 دقیقه ی پایانی بتوانیم، گل برتری را بزنیم.»

سرمربی داماش گیلان ادامه داد: «چرا باید داور این طور سوت بزند؟ مالک تیم ما از جیبش هزینه می کند و این انصاف نیست. نباید داور با تصمیم خودش تیم را نابود کند. وقتی آن طور قضاوت کرد، یکی از هواداران ما وارد زمین شد و با داور درگیر شد. این وظیفه عوامل تامین و ناظر بازی است که امنیت بازی را برقرار کند. او از عوامل تیم ما نبود و هوادار تیم ما بود. پیراهن‌هایی که هواداران ما می پوشند، با پیراهن‌های ما یکی است. فیلمش هم موجود است. داور چهارم این قدر ترسیده بود که به اشتباه به داور گفت و مربی دروازه‌بان های ما را اخراج کرد. این نشان می‌دهد که هیچ کدام از داوران تمرکز نداشتند. ما به فدراسیون نامه زدیم تا با توجه به شرایط حساس بازی، برای این دیدار داور لیگ برتری و شناخته شده بگذارند. آنها مرد این بازی نبودند. هراتفاقی که در بازی افتاد، مسبب آن داور بود. دقیقا مثل دربی سال 76 که داور باعث تمام آن اتفاقات بود. برد 2 بر یک راضی کننده نبود و باید با اختلاف بالا می‌بردیم.»

بهزاد داداش زاده با اشاره به دیدار دوم پلی آف که در صورت برد مقابل دارایی تهران داماش به لیگ دو صعود می کند، گفت: «ما از این تیم شناخت کافی داریم. من حدود یک ماه است این تیم را گرفتم اما انصافا بازیکنانم در حد لیگ برتر هستند. این طرفداران ما عاشق تیم شهرشان هستند. در لیگ برتر هم 12 هزار تماشاگر نمی آید. بازیکنان ما سطح شان بالاست. جهانبخش به تمرین ما آمد و به بازیکنان روحیه داد. به آنها گفت که مهم نیست در چه سطحی بازی می کنید، مهم این است که از فوتبال بازی کردن لذت ببرید و دنبال پیشرفت باشید. بازیکنان من هم چنین دیدگاهی دارند. یکدل و به معنای واقعی "ما" شدیم. فعل خواستن در وجودشان است. برای ما موفقیت و پیروزی مهم است. ما شنبه در رشت بازی داریم و بازی برگشت هم پنج شنبه است. یکی دو بازیکن مصدومیت جزئی دارند اما مشکلی برای بازی ندارند. از هواداران می خواهم که مثل همیشه حامی ما باشند تا بتوانیم سربلند از این بازی سخت بیرون بیائیم. ما می خواهیم صعود کنیم و این تیم شایستگی لیگ برتری شدن دارد چه برسد به لیگ دو. مسئولان شهری باید از تیم حمایت کنند. واقعا هزینه ها بالاست و مالک به تنهایی از پس کار برنمی آید. الان هم چندنفر از دوستان ما در حال کمک هستند.»

وی با اشاره به کاندیداهای فدراسیون تاکید کرد: «فوتبال متاسفانه از دست فوتبالی ها خارج شده است و در چرخه سیاسیون افتاده. مهدی تاج اگر خوب بود، چرا کنار گذاشتند؟ اگر هم آمده باید ببینید برنامه اش چیست. هرکسی که انتخاب می‌شود، خواهش می کنم به فوتبال توجه کند. حق فوتبال ما این همه نابسامانی نیست. دلالی و فساد در فوتبال بیداد می کند. باید دستان اینها قطع شود تا فوتبال رنگ آرامش ببیند. باید دید وزارت ورزش و نهادهای نظارتی چه دیدگاهی دارند که مهدی تاج را تائید صلاحیت کردند. البته همین که تاج شجاعت این را داشت که در رسانه ملی عذرخواهی کند، این خوب است. فریادشیران و مایلی کهن وقتی انتقاد می کردند، دنبال چیزی نبودند و دلشان برای فوتبال می‌سوزد. تاج به حرف آنها و فوتبالی ها توجه نگرد، خودش ضربه خورد. شک نکنید دوباره رئیس شود، آن اشتباهات را تکرار نمی‌کند. کسانی که می‌خواهند رای بدهند باید تمام موارد را در نظر بگیرند و دنبال سهم خواهی نباشند. البته اساسنامه فدراسیون مشکل دارد. باید اصلاح شود و طوری باشد که هیات‌ها و رای‌دهندگان نتوانند برای رای دادن سهم خواهی کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار