اجتماع عاشورایی فرهنگیان اردبیل همزمان با اولین روز از ماه محرم

اردبیل (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش اردبیل از اجتماع عاشورایی فرهنگیان این استان به‌همراه خانواده‌ها در مصلی اردبیل خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۹۶۷۱۷
لینک کوتاه کپی شد
اجتماع عاشورایی فرهنگیان اردبیل همزمان با اولین روز از ماه محرم

سید‌غلامحسن خلیلی موسوی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش اردبیل در جلسه شورای قرآن، عترت و نماز استان، با بیان اینکه برپایی مجالس عزاداری ایام ماه محرم نشانه عمق ایمان و اعتقاد به اباعبدالله الحسین (ع) است، اظهار کرد: اجتماع عاشورایی فرهنگیان ساعت 11 روز شنبه مصادف با اولین روز ماه محرم در مصلی اردبیل برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: واقعه جانسوز کربلا، نقطه عطفی در تاریخ بشریت و مدار تأثیرگذاری و الهام بخشی به همه انسان‌های آزاده و بیدار جهان شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان در ادامه به برگزاری دهمین سوگواره «احلی‌من‌العسل» نیز اشاره کرد و گفت: این سوگواره با هدف برجسته کردن اهداف معنوی مانند اخلاص، ایثار و شجاعت هر ساله در روز ششم ماه محرم برگزار می شود.

خلیلی موسوی هدف از برگزاری سوگواره احلی من العسل را الگو قراردادن حضرت قاسم بن الحسن(ع) برای نسل نوجوان عنوان کرد و گفت: این برنامه فرهنگی با هدف تحقق اهداف سند تحول بنیادین و با عنایت به توصیه‌های مقام معظم رهبری خطاب به جوانان و نوجوانان در بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر لزوم برجسته کردن ارزش‌های معنوی از قبیل اخلاص، ایثار، گذشت و شجاعت برگزار شد.

در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر در مورد سه برنامه عزاداری، اجتماع فرهنگیان روز اول محرم، احلی‌من‌العسل روز ششم محرم و دسته‌جات عزاداری دانش‌آموزان روز هشتم محرم تصمیماتی اتخاذ شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار