مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

آسیب‌پذیری مسائل تربیتی ،بدلیل دوری از قرآن است

تبریز( پانا )- علیرضا صیادی در آیین افتتاحیه چهلمین دوره مسابقات قرآن عترت و نماز با اشاره به آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه دلیل این آسیب‌ها را دوری و فاصله از قرآن عنوان کرد و چاره آن را چنگ به ریسمان قرآن برشمرد.

کد مطلب: ۱۲۹۵۹۷۸
لینک کوتاه کپی شد
آسیب‌پذیری مسائل تربیتی ،بدلیل دوری از قرآن است

علیرضا صیادی، مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در مراسم افتتاحیه مرحله کشوری چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان پسر سراسر کشور بخش آوایی که در تالار پایگاه شکاری تبریز برگزار شد ضمن خوش آمد گویی به تمامی مهمانان و دانش آموزان گفت: امیدواریم که میزبان خوبی برای دانش‌آموزان قرآنی باشیم تا با خاطره ای به یادماندنی به شهر و دیار خود بازگردند، بنده نیز همردیف و هم گروه شما می‌باشم و بدون شک ثواب قرآن‌خوانی شما بزرگواران در نزد پروردگار بی‌شمار است و ان‌شاءالله شهادت بدهید که ما نیز خادم قرآن هستیم.

وی افزود: قرآن تبیین کننده انسانیت، بشریت، خلقت و آفرینش است و هر کس قرآن بخواند فی‌الواقع چیزی نمانده که نخوانده باشد؛ خواندن اولین فرمان خدا به پیامبر اسلام (ص) بوده است و آموزش و پرورش نیز متولی همین امر است.

صیادی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم تمام مهارت‌ها را در یک کتاب جستجو کنیم قطعا کتابی جز قرآن نمی یابیم، قرآن به حرکت، مهربانی، دوستی، جهاد و دفاع سفارش می‌کند؛ افزون بر این تقوا، شهادت، داستان‌های پیامبران، ازدواج، زندگی و طلاق را تعریف می‌کند.

وی افزود: ما اگر مفهوم قرآن را به دانش آموزان برسانیم همه چیز را به آنان آموخته‌ایم و فرد قرآن‌خوان همه حسن‌ها را دارد و هر کاری انجام دهد الهی می شود چراکه همه خوبی‌ها را تنها می‌توان در قرآن یافت.

وی افزود: اگر امروزه مسائل تربیتی مورد تهاجمات قرار گرفته بدلیل فاصله از قرآن است و چاره‌ای جز پناه بردن به قرآن نداریم، مشکل ما این است که قرآن را نتوانسته‌ایم تبیین کنیم و اگر می‌خواهیم با آسیب‌های اجتماعی مقابله کنیم باید قرآن را آموزش دهیم نه تنها روخوانی بلکه خواندن، فهم و عمل کردن را باید بتوانیم برای دانش‌آموزان جاری سازیم و این جلسه به همین دلیل بسیار پر اهمیت است.

صیادی در پایان اظهار داشت: امید است که بتوانیم خادم قرآن باشیم و نتیجه معنوی و اخروی آن را حاصل نماییم که این امر قطعا ثواب و اثرات دنیوی را نیز به همراه خواهد داشت.

دانش‌آموز خبرنگار: سما رزمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار