معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

دانش‌آموزان فرصتی را برای خواندن قرآن اختصاص دهند

ما می‌توانیم تعداد بیشتری از دانش‌آموزان و مردم را سر سفره با برکت قرآن بیاوریم

تبریز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی سراسر کشور، از دانش‌آموزان خواست تا فرصتی را برای قرآن کریم اختصاص دهند.

کد مطلب: ۱۲۹۶۹۴۳
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان فرصتی را برای خواندن قرآن اختصاص دهند

اصغر باقرزاده در حاشیه آیین اختتامیه چهلمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان پسر سراسر کشور در تبریز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار پانا اظهار داشت: «به همت اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی، مدیرکل ساعی این دستگاه و عوامل اجرایی و به برکت قرآن و در پناه آن به صورت باشکوه برگزار شد و امیدواریم که برکات معنوی این برنامه بیشتر از آن چیزی باشد که مد نظر ما است.»

وی در مورد پیشنهادات داوران برای برگزاری هرچه بهتر مسابقات در سال‌های آتی گفت: «به جهت اینکه سفره قرآن و برکت آن برای همه مردم بوده و این موضوع را خداوند توسط پیامبر اکرم(ص) در قرآن اعلام کرده و به مردم رسانده است، تلاش ما این خواهد بود که این سفره را طوری گسترش دهیم که دانش‌آموزان بیشتری در آن شرکت کنند.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: «به همین منظور از داوران، مسئولان برگزارکننده و دانش‌آموزانی که در مراسم شرکت کرده‌اند، خواستیم تا در این زمینه پیشنهاداتی را ارائه دهند و از بین این پیشنهاداتی که به دست ما رسیده، مهمترین آن برگزاری این مسابقات در برخی رشته‌ها به صورت گروهی بود. یعنی به جای اینکه فرد به تنهایی در این مسابقات شرکت کند، اولیا و مربیان او را نیز در این مسابقات شرکت دهیم و اگر پایه مسابقات کتاب درسی باشد، انگیزه بیشتری در معلمان و دانش‌آموزان به وجود خواهد آمد.»

باقرزاده با بیان این که اگر از مربیان قرآن استفاده کنیم، این فضا از حالت رقابتی به جشنواره‌ای تغییر پیدا می‌کند، گفت: «اگر این رویداد صورت بگیرد، به این ترتیب ما می‌توانیم تعداد بیشتری از دانش‌آموزان و مردم را سر سفره با برکت قرآن بیاوریم.»

وی ضمن توصیه هایی به دانش‌آموزان برای انس بیشتر آنان با قرآن، اظهار داشت: «ما باید به آنچه که اعلام می‌کنیم، عامل باشیم و قدم اول در این کار خواندن قرآن است. ما باید در روز، هفته و ماه و هر زمان مناسب، مشغول خواندن قرآن باشیم، چون گام اول برای استفاده از قرآن، خواندن آن است.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: «قرآن به تعبیر فارسی و ترجمه آن به معنای خواندنی است. قرآن، کتاب و صحیفه‌ای است که باید آن را خواند. طبیعی است که با خواندن قرآن و انس با آن، می‌توانیم به مراحل بعدی وارد شویم. بنابراین توصیه من اول به خودم و بعد به همه دانش‌آموزان، این است که فرصتی را برای خواندن قرآن اختصاص دهند.»

* مبین محمدپور؛ دانش‌آموز خبرنگار پانا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار