انبار‌های پر از آذوقه در شهرکاج

کاج(پانا) - دامداران شهرکاج با خرید کاه و علوفه مورد نظر خود از کشاورزان شهرکاج انبار‌های خود را برای تغذیه دام‌ها در پاییز و زمستان آماده می‌کنند.

کد مطلب: ۱۲۹۵۳۵۳
لینک کوتاه کپی شد
انبار‌های پر از آذوقه در شهرکاج

از نکات جالب توجه در شهرکاج این است که دامداران این شهر نیازی ندارند مسافت های دور دست را برای خرید آذوقه مورد نظر خود طی کنند، بلکه می‌توانند کاه و علوفه ای را که در نظر دارند با قیمت مناسب از همشهریان و یا حتی همسایه خود خریداری کنند.

در طی چند سال اخیر فعالیت های کشاورزی در شهر کاج رشد چشمگیری داشته است و تقریبا می‌توان گفت امروزه زمینی در شهرکاج وجود ندارد که بایر باشد و مردم این شهر با همت خود از تمامی زمین های شهرکاج حتی زمین های بی آب در جهت تولید محصول استفاده می‌کنند.

علی ولی‌زاده یکی از دامداران شهرکاج در گفت و گو با پانا اظهار کرد: خرید آذوقه مورد نیاز دام ها واقعا در طی چند سال اخیر راحت تر شده است و به نوعی می‌توان گفت شهرکاج در تولید کاه و علوفه برای دام های شهر خودکفا است دامداران نیازی برای خرید علوفه از شهر ها و استان های دیگر کشور ندارند اما متاسفانه مشکلی که وجود دارد قیمت نسبتا بالای آن است که نه تنها در شهرکاج بلکه در دیگر شهر ها و استان ها نیز قیمت همین گونه است.

وی افزود: امید است مسولان محترم کمی در این زمینه پیگیری کنند تا تولیدات لبنی صرفه اقتصادی داشته باشد.

از دیگر نکات مثبت در این زمینه صادرات کاه و علوفه توسط کشاورزان شهرکاج به شهر ها و روستا های همجوار است به طوری که دامداران برخی شهر ها و روستا های پیرامون شهرکاج نظیر کریم آباد و رستم آباد آذوقه مورد نیاز خود را از شهرکاج تامین می‌کنند.

اما شهر کاج ظرفیت تولید بیشتر از این مقدار را نیز دارد، چرا که اگر آب رودخانه شهر که طرح آن در دستور اجراست،به زمین های بدون آب انتقال پیدا کند بدون شک تولیدات کشاورزی از این مقداری که هست نیز بیشتر خواهد شد.

دانش آموز خبرنگار:مهرشاد باقری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار