ظرفیت تولید خوراک دام آماده درسیستان و بلوچستان به بیش از ١۵٠ هزار تن رسید

زاهدان(پانا) - معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت در این استان ۵ کارخانه تولید خوراک دام فعال است که توانایی تولید سالیانه بیش از ١۵٠ هزار تن خوراک دام آماده را دارند.

کد مطلب: ۱۲۲۵۶۱۵
لینک کوتاه کپی شد
ظرفیت تولید خوراک دام آماده درسیستان و بلوچستان به بیش از ١۵٠ هزار تن رسید

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، غلامرضا سرگزی اظهار کرد: سیستان و بلوچستان دارای ۵ هزار و ٨١١ واحد دامپروری سبک و سنگین صنعتی، نیمه صنعتی و کوچک روستایی با ظرفیت ٣١٠ هزار نفر - رأس دام است.

وی افزود: کارخانه زاهدان کویر با توسعه ساختمان و تاسیسات کارخانه، ظرفیت تولید خوراک دام را به ٣ هزار تن در ماه افزایش داده است.

وی هزینه حمل نهاده بالاتر از نرخ مصوب و همچنین تاخیر در ارسال نهاده‌ها از بنادر خارج را عمده مشکل تولیدکنندگان خوراک دام در استان برشمرد.

وی با بیان اینکه دامپروری از زیربخش‌های مهم کشاورزی بوده که در امر امنیت غذایی، ارزش افزایی، اشتغالزایی، توسعه و ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و از همه مهمتر توسعه و امکان دستیابی به بازارهای کشورهای منطقه از جایگاهی ویژه در اقتصاد برخوردار است، تصریح کرد: توجه به بخش کشاورزی و دامپروری باعث توسعه اشتغالزایی پایدار و خودکفایی در زمینه تولید محصولات لبنی و گوشتی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار