صادق ستاری‌فرد در آیین افتتاحیه بیست و یکمین اردوی سراسری دانش‌آموزان دختر عشایر:

توجه به مدارس عشایری، نمود عینی برقراری عدالت تربیتی است

سپاسگزاریم از جمهوری اسلامی ایران و وزارت آموزش و پرورش، که قدر عشایر را به خوبی شناخت/ دختران عشایر باحجاب‌ترین و عفیف‌ترین دختران این سرزمین هستند

تهران (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش، توجه به مدارس و مناطق عشایری را نمود عینی برقراری عدالت تربیتی دانست.

کد مطلب: ۱۲۹۴۶۵۱
لینک کوتاه کپی شد
توجه به مدارس عشایری، نمود عینی برقراری عدالت تربیتی است

صادق ستاری فرد در آیین افتتاح بیست و یکمین اردوی سراسری دانش‌آموزان دختر متوسطه عشایر کشور در اردوگاه ثامن‌الحجج(ع) مشهد مقدس اظهار داشت: خیلی خوشحالم از اینکه یک روز به عنوان دانش‌آموز عشایری در جمع شما و در همین اردوهای عشایری بودم و امروز خدمتگزار شما دانش‌آموزان عزیز هستم.

وی افزود: شما دانش آموزان چه سعادتی داشتید که امام رئوف(ع) به شما نظر کرد که در روز عید ولایت و امامت (عید غدیر)، برای اولین زیارت خود، در این ایام مبارک در مشهد مقدس حضور دارید.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: همه ما به عنوان عشایرزاده سپاسگزاریم از جمهوری اسلامی ایران و وزارت آموزش و پرورش، که قدر عشایر را به خوبی شناخت و قدردان عشایر است. امروز به عنوان یک مسئول، قدر عشایر را می‌دانیم چراکه خدمات متقابل عشایر و انقلاب، از دوران استبداد و استعمار گرفته تا نهضت حضرت امام(ره) و نیز تا امروز، داستان‌های بسیاری دارد.

ستاری فرد تصریح کرد: عشایر غیور همواره در همراهی با نظام و انقلاب خوش درخشیده‌اند و با امام خمینی(ره) قبل و بعد از انقلاب همراه بوده‌اند؛ تا جایی که امام راحل فرمودند عشایر، ذخایر انقلاب و خزائن ملت هستند.

عشایر؛ خالق صحنه های به یادماندنی در دفاع مقدس

وی با بیان اینکه عشایر، خالق صحنه‌های به یادماندنی در دفاع مقدس بودند، افزود: عشایر ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس و فتنه‌های پس از انقلاب، خوش درخشیدند و بیش از ۱۱ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

این مدیر جوان انقلابی در دولت مردمی، با اشاره به برخی خصوصیات و ویژگی‌های عشایر، گفت: عشایر ایران اسلامی، مردمانی صادق، پاک، باایمان، با توکل به خدا، ولایت‌مدار و در چارچوب دین و انقلاب هستند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: نقش نهاد تعلیم و تربیت در نهادینه کردن ارزش‌های متعالی در جامعه عشایری بسیار چشمگیر و مهم بوده است.

دختران باحجاب و عفیف عشایر

ستاری فرد در ادامه، با اشاره به تلاش دشمن برای نفوذ فرهنگی در جامعه ما اظهار داشت: دختران عشایر باحجاب‌ترین و عفیف‌ترین دختران این سرزمین هستند و هنوز حجاب و عفاف در مناطق عشایری یک ارزش است و ارزشمندتر نیز خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز به برکت نظام اسلامی، در همه مناطق عشایری و روستایی کشور، مدرسه وجود دارد و بیش از 240 مدرسه شبانه‌روزی ویژه عشایر در سراسر ایران فعال است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: نگاه مثبت جناب آقای نوری وزیر محترم آموزش و پرورش در مسیر تحقق عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی برای توجه به مناطق مرزی، روستایی، عشایری و حاشیه‌نشین در حال عملیاتی شدن است و اکنون به نقطه اقدام رسیده‌ایم.

ستاری فرد تصریح کرد: توجه به کیفیت آموزش، تامین نیروی انسانی، بسط عدالت آموزشی و توسعه زیرساخت‌ها، در دوران پس از انقلاب و بویژه در دولت مردمی و دوره جدید وزارت آموزش و پرورش، با جدیت بیشتری دنبال شده است و به رغم چالش‌های متعددی که وجود دارد، همچنان به پیش می‌رویم.

وی افزود: توجه به مدارس و مناطق عشایری، نمود عینی برقراری عدالت تربیتی است و در این دولت توجه جدی و ویژه به این حوزه شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: جامعه عشایر نجیب ما، محروم نیست بلکه مظلوم است؛ چراکه تریبون، توییتر و اینستاگرام ندارد تا حرف خودش را بزند.

تغذیه دانش آموزی برای عشایر

ستاری فرد گفت: در سال تحصیلی جدید در حوزه سلامت و تربیت بدنی، تغذیه دانش آموزی احیا می‌شود و سه تا پنج میلیون دانش‌آموز تحت پوشش تغذیه دانش‌آموزی قرار می‌گیرند و تلاش می‌کنیم همه دانش‌آموزان عشایر کشور در این زمینه تحت پوشش قرار گیرند.

وی افزود: در تلاش هستیم تا پایان سال تحصیلی آینده برای هر مدرسه شبانه‌روزی حداقل یک فضای ورزشی ایجاد کنیم.

سلام گرم مقام عالی وزارت به دانش آموزان عشایر

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در پایان با اشاره به دغدغه یوسف نوری در زمینه آموزش و پرورش عشایری، اظهار داشت: مقام عالی وزارت از جنس عشایر است و ایشان امروز در گفتگو با من، سلام گرم و ویژه خود را به شما دانش‌آموزان عشایر و دختران ایران زمین ابلاغ و تاکید کردند که بسیار به شما علقه دارند.

گفتنی است بیست و یکمین اردوی سراسری دانش‌آموزان متوسطه عشایر، از سوی «اداره‌کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر» و با همراهی و مشارکت فعالانه «سازمان دانش‌آموزی کشور» در قالب دو گروه دختران و پسران برگزار می‌شود که زمان حضور پسران در اردوگاه ثامن‌الحجج(ع) مشهد مقدس، از ۱۹ تا ۲۴ تیرماه بود و دختران از ۲۶ تا ۳۰ تیرماه در این سفر و فرصت تربیتی حضور دارند.

خبرگزاری پانا این رویداد فرهنگی و تربیتی را به طور ویژه پوشش می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار