خبرنگار اعزامی پانا از مشهد مقدس گزارش می‌دهد

«شور حضور» رنگین‌کمانیِ دختران در بیست و یکمین اردوی دانش‌آموزان عشایر

۶۵۰ دانش‌آموز دختر متوسطه عشایر از ۲۳ استان برای زیارت بارگاه نورانی امام رضا(ع) و حضور در دوره‌های آموزشی، فعالیت‌های گروهی و برنامه‌های تربیتی در مشهد مقدس گردهم آمدند

تهران (پانا) - آیین استقبال از دختران شرکت‌کننده در بیست و یکمین اردوی سراسری دانش‌آموزان متوسطه عشایر کشور، در قالب ویژه‌برنامه «شور حضور» در اردوگاه ثامن‌الحجج(ع) مشهد مقدس برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۹۴۴۶۳
لینک کوتاه کپی شد
«شور حضور» رنگین‌کمانیِ دختران در بیست و یکمین اردوی دانش‌آموزان عشایر

به گزارش خبرنگار اعزامی پانا به مشهد مقدس، با پایان یافتن اردوی دانش‌آموزان پسر عشایر، روز یکشنبه گروه‌های عشایری دختران دانش‌آموز از سراسر کشور وارد اردوگاه ثامن‌الحجج(ع) شدند و عصر همین روز آیین خوش‌آمدگویی و استقبال از آنها در قالب ویژه‌برنامه «شور حضور» برگزار شد.

حضور گروه‌های دانش‌آموزی عشایر از 23 استان با لباس‌های بومی و محلی، رنگین‌کمان اقوام ایرانی را در اردوگاه به تصویر کشیده بود و دختران عشایر پس از عبور از دروازه قرآنِ اردوگاه، با همخوانی شعرهای محلی وارد محوطه شدند و مورد تشویق و استقبال قرار گرفتند.

آیین استقبال از دانش‌آموزان دختر متوسطه عشایر طوری طراحی شده بود که دانش‌آموزان عشایر استان خراسان رضوی (به عنوان میزبان دیگر استان‌ها) و دانش‌آموزان عشایر استان یزد، با تشکیل دو صف مجزا و رودرروی یکدیگر، مسیر ویژه‌ای برای عبور دانش‌آموزان عشایر سایر استان‌ها ایجاد کردند و با حرکت دادن پرچم‌های سه‌رنگ ایران اسلامی، به تشویق آنها پرداختند.

خوش‌آمدگویی به دانش‌آموزان عشایر توسط «رادیو اردو» با استفاده از کلمات حاوی نمادها و نشان‌هایی از مشاهیر، المان‌ها و موسیقی محلی هر استان، از جمله برنامه‌های از قبل پیش‌بینی‌شده هنگام عبور کاروان‌های عشایری بود.

این دوره از اردوهای دانش‌آموزی پس از وقفه دوساله به دلیل شیوع کروناویروس، مجددا درحال برگزاری است و عصر یکشنبه دانش‌آموزان دختر متوسطه عشایر کشور وارد اردوگاه ثامن‌الحجج(ع) شدند تا به مدت چهار روز علاوه بر حضور در بارگاه نورانی امام رضا(ع)، در دوره‌های آموزشی، فعالیت‌های گروهی و برنامه‌های تربیتی، فرهنگی، ورزشی و هنری متنوع شرکت کنند.

محفل انس با قرآن، شب فرهنگ ایرانی، جشنواره غذا و دوره‌های آموزشی خبرنگاری و سواد رسانه، از جمله برنامه‌هایی است که دانش‌آموزان دختر عشایر در آنها حضور خواهند داشت.

گفتنی است بیست و یکمین اردوی سراسری دانش‌آموزان متوسطه عشایر، از سوی «اداره‌کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر» و با همراهی و مشارکت فعالانه «سازمان دانش‌آموزی کشور» در قالب دو گروه دختران و پسران برگزار می‌شود که زمان حضور پسران در اردوگاه ثامن‌الحجج(ع) مشهد مقدس، از ۱۹ تا ۲۴ تیرماه بود و دختران از ۲۶ تا ۳۰ تیرماه در این سفر و فرصت تربیتی حضور خواهند داشت.

خبرگزاری پانا این رویداد فرهنگی و تربیتی را به طور ویژه پوشش می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار