رضا رحیم پور:

با کنار گذاردن پیام غدیر، دوربرگردانی به سمت استکبار، زر‌اندوزی و قدرت‌طلبی اتفاق افتاد

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه 9 معتقد است با کنار گذاردن پیام غدیر، دور برگردانی به سمت استکبار، زر اندوزی و قدرت‌ طلبی اتفاق افتاد.

کد مطلب: ۱۲۹۴۳۶۱
لینک کوتاه کپی شد
با کنار گذاردن پیام غدیر، دوربرگردانی به سمت استکبار، زر‌اندوزی و قدرت‌طلبی اتفاق افتاد

رضا رحیم پور؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه 9 با حضور در جمع همکاران منطقه در جشن عید سعید غدیر خم با بیان اینکه عید، خلاصه در خوشحالی ظاهری و دنیایی نمی‌شود بلکه روزی عید است که در آن، سودی واقعی نصیب انسان شده باشد و سود واقعی نیز در چیزی جز بندگی و طاعت الهی معنا پیدا نمی‌کند گفت: وقتی انسان احساس می‌کند که وظیفه خود در رابطه با بندگی خدای متعال را به درستی انجام داده و خداوند آن را پذیرفته است، نشاطی درونی در او به وجود می آید که در ظاهر او نیز نمایان می‌شود.

وی گفت: همانطور که می‌دانیم ولایت امیرالمؤمنین علیه‌ السلام در ادامه نبوت و ولایت رسول خدا (ص) است و ایشان وظیفه ما را در همان خطبه روز عید غدیر بیان کرده‌اند.

مدیر آموزش و پرورش منطقه 9 افزود: یکی از وظایف قطعی همه ما، ابلاغ و رساندن پیام عید غدیر؛ یعنی ولایت حضرت علی علیه‌السلام است که رسول خدا صلّی‌ الله‌ علیه‌ و آله در مورد آن فرمود: «فَلْیُبَلِّغِ الْحاضِرُ الْغائِبَ وَالْوالِدُ الْوَلَدَ إِلی یَوْمِ الْقِیامَةِ؛ پس باید این پیام را حاضران به غایبان و پدران به فرزندان تا روز قیامت برسانند.» باید از بهترین روش‌ها، قالب‌ها و محتواها برای رساندن پیام غدیر استفاده کنیم. این، وظیفه تک تک ماست.

وی خاطر نشان کرد: وظیفه دیگر نیز در همان خطبه بیان شده و آن بیعت است. البته بیعت واقعی و با تمام وجود و تصمیم و همت، نه بیعتی که اما و اگر و قید و تبصره داشته باشد.

رحیم پور با اشاره به اینکه درس‌ها و عبرت‌های غدیر بسیارند و همگی بزرگ و فراموش نشدنی هستند افزود: از جمله درس‌های مهمی که در اینجا می توان به آن اشاره کرد اهمیت برهه انتقال ولایت از پیامبر به امام و یا از یک امام به امام دیگر است و این برهه، لغزشگاه خطرناک امت است و در چنین شرایطی آزمون عمده، آزمون وحدت حول محور ولیّ زنده و ظاهر است.

مدیر آموزش و پرورش منطقه 9 در پایان در خصوص اهمیت والای عید سعید غدیر، بحث ارتجاع به معنای بازگشت به عقب را که در انقلاب های مخلف دینی اتفاق افتاده است را مهم و ضروری دانست و افزود: با کنار گذاردن پیام غدیر، دور برگردانی به سمت استکبار، زر اندوزی و قدرت‌طلبی اتفاق افتاد؛ چنان‌ که حتی با حکومت کوتاه امام علی (ع) پس از خلفای سه‌گانه باز هم این مسیر اصلاح نشد و عاقبت به حکومت‌های ظالم بنی‌امیه و بنی‌عباس منتهی شد. لذا این را باید دانست که در صورت عبرت نگرفتن از تاریخ، بارها و بارها تکرار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار