ویژه برنامه های عید تا عید منطقه یک

تهران (پانا)- فاطمه سید مومن، معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه1از برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری به مناسبت گرامیداشت دهه امامت و ولایت در این منطقه خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۳۴۴۹
لینک کوتاه کپی شد
ویژه برنامه های  عید تا عید منطقه یک
فاطمه سید مومن، معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه1 در گفت و گو با پانا ضمن تبریک فرارسیدن ایام عید سعید قربان و غدیر خم، بیان کرد: دهه امامت و ولایت در برگیرنده دو عید بزرگ مسلمین وشیعیان جهان است چرا که واقعه غدیر به حق کامل کننده رسالت همه ی پیامبران و نقشه راه مسلمانان است و باید تمامی زوایای واقعه غدیر برای نسل جوان به درستی تبیین شود.
وی افزود: عید قربان عید عاشقی واز خود گذشتگی و پایداری است. در این روز تجلی عشق خدا به بندگانش و اوج بندگی بنده به پروردگارش را می بینیم و رهایی از هرآنچه که غیر خدایی است. پیوند این امر با حلاوت و شیرینی پذیرش امامت و ولایت دهه ای پر برکت را برای مسلمانان رقم می زند.
معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه1 ادامه داد:
«غدیر» عصاره و نتیجه خلقت و چکیده تمام ادیان الهی و خلاصه مکتب وحی است و صرفا واقعه‌ای تاریخی نیست. این نام مقدس، عنوان عقیده ما و اساس دین است. غدیر ثمره نبوت و میوه رسالت است غدیر تعیین کننده خط ‌مشی مسلمانان تا آخرین روز دنیاست. غدیر واقعه ای سرنوشت‌ساز است که «خطبه غدیر» شاخص‌ترین و زنده‌ ترین سند آن است.
سید مومن گفت: بدون شک واقعه غدیر خم، نقش سرنوشت سازی در تعیین مسیر آینده اسلام داشته است. در این واقعه، پیامبر اسلام صلی‌ الله‌ علیه‌ و ‌آله مهم‌ترین مأموریت دوران پیامبریِ خود را به انجام رساند؛ مأموریتی که انجام آن، به منزله رساندن پیام رسالت حضرت بود، و کوتاهی در مورد آن، به از بین رفتن زحمات چندین ساله ایشان می‌انجامید؛ چنان که خداوند متعال در آیه ۶۷ سوره مائده می‌فرماید: «هان ای پیامبر! آنچه را از سوی پروردگارت به تو نازل شده است، تبلیغ کن و اگر چنان نکنی، پیام و رسالت او را انجام نداده‌ای وخداوند تو را از مردم حفظ می‌فرماید».
وی ادامه داد: با تاسی به امیر مومنان حضرت علی (علیه السلام) ولبیک به کلام ولی امر مسلمین حضرت آقا و شرکت در رزمایش کمک مومنانه با کمک و همراهی خیرین و بسیج شمیرانات طرح «پویش همسفره» در سطح شهرستان در حال اجرا است. این پویش ویژه توزیع گوشت ، مواد غذایی و اقلام مورد نیاز جهت خانواده‌های بی‌بضاعت و کودکان کار، است.
معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه1 در ادامه در مورد طرح «مشق شب» بیان کرد: با توجه به وضع اقتصادی و معیشتی کنونی در پویش مشق شب دانش آموزان یاد می گیرند دوست داشتنی ترین لوازم التحریر کیف یاجامدادی خود را به همسالان بی بضاعت خود اهدا کنند.
وی ادامه داد: در تربیت های کنونی جامعه، تک فرزندان طوری بار آمده اند که اغلب به عنوان رأس و مورد توجه قرار می گیرند درصورتی که ممکن است از شایستگی های پایه برخوردارنباشند.
سید مومن افزود: ویژگی های اعتماد، خوش برخوردی، روابط انسانی، رهبری بر قلبها، رازداری و وفاداری می توانند از دلایل محبوبیت افراد در گروههای دانش آموزی و یا حتی بزرگسالان باشد. با توجه به این مسئله «پویش محبوبیت» همزمان با دهه ولایت برگزار می شود. در پویش محبوبیت نظربه دیدگاه سازمان یادگیرنده هر فرد محبوب ترین همکار یا دوست خود را انتخاب می کند. فردی که با صفتی شاخص و با رفتاری خاص بطور عملی الگوی یادگیری است.
سید مومن اظهار کرد: بر مبنای ضرورت و اهمیت بزرگداشت مناسبت‌ها و ایام مذهبی کارشناسی قرآن، عترت ونماز منطقه یک، مسابقه خطبه غدیر و پیوند آن با روز مباهله جهت آشنایی بیشتر همکاران با این روز مبارک واعمال آن در حال برگزاری است.
وی افزود: از روزشنبه 11 مردادماه 1399 کارکنان آموزش و پرورش منطقه1 و مراجعین فرهنگی و مدیران مدارس پس از ورود به اداره آموزش و پرورش منطقه در آغازین ساعات اداری با نوشتن یادگاری بر یادمان اعیاد قربان و غدیر، دهه امامت و ولایت را گرامی داشتند.

در این مراسم که در حیاط اداره آموزش و پرورش منطقه برگزار شد حاضرین دلنوشته های کوتاهشان را در وصف مولای متقیان امام علی (ع) و گرامی داشت هفته ولایت و امامت ثبت کردند.
وی اضافه کرد: روزسه شنبه 14 مردادماه 1399 و در آستانه فرارسیدن عید غدیرصادق پور مدیر آموزش و پرورش منطقه1 همراه با اکبری معاون پشتیبانی و توسعه ی مدیریت منطقه، با حضور در واحد های مختلف اداری منطقه و اهداء گل، فرارسیدن عید غدیر را به به عموم کارمندان به ویژه سادات تبریک گفت. همچنین از آغازین ساعات اداری با پخش موسیقی و مداحی در حیاط شمالی اداره آموزش و پرورش منطقه1 و نیز بر افراشتن یادمان غدیر، کارکنان قبل از ورود به ساختمان اصلی، لحظاتی کوتاه را در فضایی معنوی با حال و هوایی مذهبی سپری کردند و یاد و خاطره ی این اتفاق مبارک تاریخی را گرامی داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار