خان‌محمدی در آیین اختتامیه بیست و یکمین اردوی سراسری دانش‌آموزان پسر متوسطه عشایر در مشهد مقدس:

امروز ۶۵۰ حاج‌قاسم در اردوی دانش‌آموزان عشایر داریم

شما دانش‌آموزان عشایر اگر می‌خواهید ارزش و مقام والای خودتان را بدانید، به کلام مقام معظم رهبری مراجعه کنید و ببینید حضرت آقا تا چه اندازه به عشایر توجه ویژه دارند

تهران (پانا) - مشاور وزیر آموزش و پرورش و رییس قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی، جایگاه متعالی و ویژه عشایر در جمهوری اسلامی ایران را به دانش‌آموزان حاضر در اردوی سراسری عشایر یادآوری کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۳۷۷۲
لینک کوتاه کپی شد
امروز ۶۵۰ حاج‌قاسم در اردوی دانش‌آموزان عشایر داریم

به گزارش خبرنگار اعزامی پانا به مشهد مقدس، حمیدرضا خان‌محمدی در آیین اختتامیه بیست و یکمین اردوی سراسری دانش‌آموزان پسر متوسطه عشایر در مشهد مقدس، اظهار داشت: این برنامه اختتامیه، به یک تعبیر افتتاحیه است؛ چراکه ما در یک برنامه سه روزه مطالب و مفاهیمی را آموختیم و از همه مهمتر، توفیق زیارت نصیب‌مان شد.
وی افزود: امروز توقع از ما این است که آن نقش تربیتی که امام رضا(ع) در این سه روز بر جان و روح ما حک کرده است را به عنوان بهترین سوغات به منطقه جغرافیایی خود ببریم.

دانش آموزان عشایر در برابر یک جنگ همه جانبه هستند
خان‌محمدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شما دانش‌آموزان عزیز عشایر در برابر یک جنگ همه‌جانبه قرار گرفته‌اید. حتما اگر شهدای عزیز ما در این جلسه، علاوه بر حضور معنوی (که الان دارند)، حضور فیزیکی هم می‌داشتند، به شما افتخار می‌کردند که در برابر این جنگ همه‌جانبه مقاومت می‌کنید.
مشاور وزیر آموزش و پرورش و رییس قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی افزود: عشایر ما در طول تاریخ، همیشه در برابر استکبار و استعمار به پا خاسته‌اند و مبارزه داشته‌اند.

مقابله استکبار با این تجمعات شکوهمند در ایران اسلامی
وی خطاب به دانش آموزان گفت: اگر توجه کنید متوجه می‌شوید که استعمار و استکبار با استفاده از رسانه‌هایی که در اختیار دارد، اجازه نمی‌دهد نام شهید علی لندی ما در جهان شناخته شود. بنابراین ما باید خودمان در این عرصه نیز به مقابله با آنها بپردازیم.
خان‌محمدی ادامه داد: همین اجتماع بسیار بزرگ و شکوهمند شما دانش‌آموزان عشایر در مقدس‌ترین نقطه کشور، بازتاب جهانی پیدا نمی‌کند؛ چون این همایش، سفر تربیتی، اردو و گردهمایی ارزشمند در برابر برنامه‌های تهاجمی آنها ایستاده است. لذا اجازه دیده شدن در سطح جهان را به آن نمی‌دهند.

جایگاه والای عشایر در کلام رهبر انقلاب
مشاور وزیر و رییس قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی با اشاره به جایگاه والای عشایر در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، گفت: اگر می‌خواهید ارزش و مقام والای خودتان را به عنوان عشایر بدانید، به کلام مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) مراجعه کنید و ببینید حضرت آقا تا چه اندازه به عشایر توجه ویژه دارند.
وی تصریح کرد: همچنین وزیر آموزش و پرورش جناب آقای دکتر نوری و معاون آموزش ابتدایی سرکار خانم حکیم‌زاده با حضور خودشان در این جمع صمیمی عشایری، نشان دادند که به طور ویژه برای شما احترام و ارزش قائل هستند.
خان‌محمدی اظهار داشت: اما دشمن می‌خواهد ما را تضعیف کند و این اردو در مشهد مقدس برای مقابله با همین جریان مخرب است.
مشاور وزیر و رییس قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی افزود: جمع شما 650 نفر است؛ بنابراین اکنون ما 650 حاج‌قاسم در اینجا داریم.

نام و یاد شهدا فقط در کلام نباشد
وی تاکید کرد: نام و یاد شهدا نباید فقط در کلام و صحبت ما جاری باشد بلکه لازم است در الگوی رفتاری و عملی خودمان به آنها توجه داشته باشیم.
باید حواسمان باشد که ما را در دنیای مدرنیته‌ای که کل جهان را دربر گرفته است، غرق نکنند. البته آنها خودشان تشنه چنین فرآیندهایی هستند و از آن دور مانده‌اند، بنابراین می‌خواهند ما را هم دور نگاه دارند.

گفتنی است بیست و یکمین اردوی سراسری دانش‌آموزان متوسطه عشایر، از سوی «اداره‌کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر» و با همراهی و مشارکت فعالانه «سازمان دانش‌آموزی کشور» در قالب دو گروه دختران و پسران برگزار می‌شود که زمان حضور پسران در اردوگاه ثامن‌الحجج(ع) مشهد مقدس، از ۱۹ تا ۲۴ تیرماه و دختران از ۲۶ تا ۳۰ تیرماه خواهد بود.

خبرگزاری پانا این رویداد فرهنگی و تربیتی را به طور ویژه و روزانه پوشش می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار