سرپرست آموزش و پرورش پردیس:

از موارد ضروری آمادگی مدارس وجود اتاق بهداشت و حضور مراقب سلامت است

پردیس (پانا) - سرپرست آموزش و پرورش شهرستان پردیس گفت وجود اتاق بهداشت در مدارس به‌ویژه مدارس ابتدایی و حضور مراقب سلامت برای ارائه خدمات بهداشتی، غربالگری و معاینات اولیه، از موارد ضروری آمادگی مدارس برای حضور دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۲۹۳۵۱۱
لینک کوتاه کپی شد
از موارد ضروری آمادگی مدارس وجود اتاق بهداشت و حضور مراقب سلامت است

محمد فروتن تصریح کرد: شیوع ویروش کرونا فرصتی ایجاد کرد تا توجه همگان به بهداشت عمومی جدی‌تر شود به طوری که امروز شاهد ارتقای سطح میزان سواد بهداشت و سلامتی در بین خانواده‌ها هستیم.

وی با اشاره به این موضوع که آموزش نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی مهم‌ترین راه برای مبارزه با کرونا ویروس است، ادامه داد: علاوه بر آموزش سواد سلامت می‌توان به اصلاح زیرساخت‌ها و تجهیز اتاق بهداشت مدارس برای آمادگی دوران پساکرونا پرداخت که در همین راستا شاهد افتتاح اتاق‌های بهداشت در مدارس منطقه هستیم.

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان پردیس گفت: با به‌ روز شدن و تجهیز اقلام بهداشتی در سطح مدارس، آمادگی لازم جهت حضور دانش‌آموزان در محیط‌های یادگیری فراهم شده است.

فروتن افزود: در دوران شیوع کرونا طرح‌های خوبی توسط مراقبان سلامت در مدارس انجام شد که می‌توان به طرح سلامت دهان و دندان، پدیکلوزیس، بهداشت بلوغ، اندازه‌گیری قد و وزن و تعیین BMI دانش آموزان و اجرای طرح سواد حرکتی اشاره کرد که اجرای این موارد به نتایج خوبی منجر شده است.

خبرنگار: سیمین رهبریان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار