امام جمعه شهرستان پردیس:

مهمانی بزرگ غدیر رزمایشی برای آینده بود

پردیس (پانا) - امام جمعه شهرستان پردیس گفت مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر یک اتفاق مهم و الهام‌بخش، همچنین رزمایشی برای آینده بود.

کد مطلب: ۱۲۹۵۵۰۷
لینک کوتاه کپی شد
مهمانی بزرگ غدیر رزمایشی برای آینده بود

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی با اشاره به تجمع بزرگ خانواده‌های تهرانی و برخی شهرهای دیگر در روز عید سعید غدیر خم، با نام مهمانی ۱۰ کیلومتری اظهار کرد: این یک اتفاق مهم و الهام‌بخش بود که باید مورد بررسی و کندوکاو قرار گیرد. نقاط قوت و ضعف آن مباحثه و برای تکرار و تکثیر آن در مناسبت‌های دیگر برنامه‌ریزی شود.

وی با بیان این مطلب که کار را باید به مردم سپرد اضافه کرد: زمانی که کار به مردم سپرده می‌شود مانند سرود سلام فرمانده و میهمانی غدیر دیدیم که این مراسم شور و نشاط عجیبی داشت. لذا مسئولان نهادهای مختلف باید به این بلوغ برسند که کار را به دست مردم بسپرند و در همین راستا نیز قرارگاه فرهنگی شهرستان شکل گرفته است.

امام جمعه شهرستان پردیس با بیان اینکه باید بین مراسم سوگواری و جشن موازنه منطقی برقرار شود خاطرنشان کرد: مردم کشور اسلامی ایران هم به مراسم و تجمعات پربرکت و انسان‌ساز محرم، صفر، فاطمیه و به ویژه راهپیمایی چندین میلیونی اربعین، نیاز دارند و هم به مراسم و تجمعات شاداب‌سازی جامعه مانند عید غدیر که شاهد بودیم در آن ساعت‌ها مردم در خیابان از نشاط و شادابی اسلامی و اصولی برخوردار بودند. البته باید به یاد داشت این همایش غدیر نیاز به کندوکاو علمی و آسیب‌شناسی دلسوزانه است.

برنامه ریزی برای مهمانی غدیر سال آینده در پردیس

حجت الاسلام حسینی با بیان این که این مهمانی بزرگ یک رزمایش برای آینده بود گفت: باید در آینده در کشور شاهد اجرای برنامه هایی بهتر از آنچه که شاهد بودیم باشیم. به هر حال همین اتفاقِ مهمانی بزرگ غدیر که در تهران برگزار شد، می‌تواند متناسب با جمعیت شهرستان نیز در شهرستان پردیس برای سال آینده نیز با یکپارچگی مردم برگزار شود.

وی ادامه داد: البته شهرستان پردیس تجربه چنین برنامه‌هایی را دارد مانند نماز عید فطر، راهپیمائی روز قدس و 22 بهمن و راهپیمایی جاماندگان اربعین که با همدلی و اتحاد همه مردم شهرستان و مسئولان محترم برگزار شده است. پس ان‌شاءالله از هم اکنون نیت کرده و در این راستا برنامه ریزی کنیم تا سال آینده شاهد برپایی مهمانی غدیر در شهرستان پردیس باشیم.

تأمین امنیت روانی؛ حق اساسی

امام جمعه شهرستان پردیس با بیان این مطلب که تأمین امنیت روانی؛ حق اساسی مردم است، گفت: دنیا پر از خبرهای خوب و بد بوده و حق مردم است هم خبرهای خوب و هم خبرهای بد را بدانند؛ یعنی این‌طور نیست که مردم فقط حقشان این باشد خبرهای خوب را بدانند و رسانه‌ها خبر بد را نگویند. رسانه‌ها و تریبون‌داران مختلف نباید به بهانه تأمین حق مردم برای دانستن، حق امنیت روحی و روانی آنها را در معرض مخاطره و تعرض قرار بدهند؛ هیچ‌جای دنیا به ‌ویژه رسانه‌های غربی که ادعای بی‌طرفی و حق مردم به دانستن دارند، هیچ‌ وقت جنازه قربانیان را نشان نمی‌دهند.

حجت الاسلام حسینی در ادامه با اشاره به تضمین‌خواهی ایران در مذاکرات برجام تصریح کرد: بدون تردید، غرب در برابر حل ‌و فصل موضوع هسته‌ای ایران، از ارائه تضمین به ایران خودداری می‌کند. غرب می‌خواهد توافق در حالی صورت بگیرد که ساختار تحریم‌های حداکثری علیه ایران دست‌نخورده باقی بماند.

وی افزود: بعد از اجرای توافق هم تعلیق موقت تحریم‌ها، بدون ارائه هیچ نوع تضمین باشد تا انتفاع اقتصادی ایران از توافق صورت نگیرد، چراکه ورود منابع مالی به اقتصاد ایران، رشد اقتصاد ایران را سرعت بخشیده و به‌زعم آنها، قدرت ایران را در زمینه‌های موشکی و منطقه‌ای بالابرده و ایران را از مذاکرات بعدی مد نظر غربی‌ها، بی‌نیاز می‌کند. بنابراین غرب در مذاکره برای توافق مد نظر خود، می‌خواهد از تحریم های باقیمانده به‌گونه‌ای سوء استفاده کند که حتی انتفاع اقتصادی ایران در بخش‌های لغوشده تحریم‌ها، نیز مسدود شده باشد.

وی اظهار کرد: غرب تنها با تکیه بر این راهبرد است که می‌تواند سایر موضوعات مدنظر و البته اختلافی خود با ایران، همچون موضوعات موشکی و سیاست‌های منطقه‌ای ایران را در فرصت‌های مناسب و در اَشکال دیگری از مذاکرات، به‌نوعی مطرح کند.

امام جمعه شهرستان پردیس با اشاره به نمایش اقتدار دریایی ایران در رونمایی از ناودسته پهپادی تصریح کرد: نیروی دریایی راهبردی ارتش با حمل انواع پهپاد‌های رزمی، شناسایی و انهدامی در ناوگان جنوب نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران رونمایی کرد و بر پهنه آب‌های اقیانوس هند به پرواز در آمده و توانمندی خود را به نمایش گذاشتند.

وی گفت: با این تجهیزات، افزایش صدها کیلومتری تسلط ما بدون امکان رصد دشمن، اتفاق می‌افتد این پدیده در حوزه نظامی اشراف هوایی نام دارد که به آن برتری هوایی نیز گفته می‌شود و باعث صیانت و سیادت هوایی در حوزه دریا می‌شود که در این باره هم افتخار می‌کنیم و هم خداقوت می‌گوییم به نیروی دریایی راهبردی ارتش که همه این افتخارات به برکت فرمانده کل قوا امام خامنه ای است.

ضرورت توسعه کارآفرینی در کشور

امام جمعه شهرستان پردیس با اشاره به ضرورت توسعه کارآفرینی در کشور تصریح کرد: لازم است تا با توسعه کارآفرینی در کشور و فراهم‌آوردن زمینه رشد و توسعه پایدار، مسائل و مشکلات جاری از جمله فقر، نابسامانی اجتماعی و فرهنگی، بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاهی و معضل انبوه بیکاران را مرتفع کنیم

وی ادامه داد: از همه دستگاه ها این انتظار می‌رود که مجموعه های کار آفرین شهرستان را هم توسعه دهند و هم حمایت کنند براین اساس در شهرستان مکان هایی را نیاز است که شهرداری ها و شرکت عمران برای همین امر اختصاص دهند.

خبرنگار: سیمین رهبریان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار