معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمانشاه خبر داد:

برپایی 578 پایگاه تابستانی برای اوقات ‌فراغت دانش‌آموزان

کرمانشاه (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای برپایی 578 پایگاه فعالیت تابستانی برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۹۲۴۶۳
لینک کوتاه کپی شد
برپایی 578 پایگاه تابستانی برای اوقات ‌فراغت دانش‌آموزان

احمد شایسته با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی، هنری، ورزشی و ... در پایگاه‌های اواقت فراغتی آموزش و پرورش، افزود: این پایگاه‌های تابستانی ظرفیت پذیرش 90 هزار دانش‌آموز را دارند.

شایسته با بیان این‌که در صورت استقبال دانش‌آموزان برای ثبت‌نام در پایگاه‌های اوقات فراغت آموزش و پرورش امکان افزایش این پایگاه‌ها فراهم است، گفت: حتی اگر تمام دانش‌آموزان متقاضی شرکت در برنامه‌های اوقات فراغتی باشند، با افزایش تعداد پایگاه‌ها نسبت به ثبت‌نام آنها اقدام خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان سپس با بیان این‌که تابستان سال گذشته به واسطه شیوع بیماری کرونا پایگاه‌های اوقات فراغتی در فضای مجازی فعال بودند، گفت:امسال تمامی پایگاه‌ها حضوری فعالیت خواهند کرد.

شایسته یادآور شد: تابستان سال گذشته در حالی که سهیمه استان برای برپایی پایگاه‌های اوقات فراغتی به اندازه امسال و همان عدد 578 پایگاه بود، به دلیل استقبال خوب دانش‌آموزان استان در نهایت 640 پایگاه تابستانی عهده‌دار اجرای برنامه‌های مرتبط با غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان شدند.

وی در ادامه با بیان این‌که رویکرد اصلی برنامه‌های پایگاه‌های اوقات فراغتی آموزش و پرورش در استان برگزاری برنامه‌های مهارت‌محور است، گفت: براساس تفاهم‌نامه‌ای که با اداره کل فنی و حرفه‌ای استان منعقد شده، دانش‌آموزانی که در فعالیت‌های مهارت‌محور شرکت کرده باشند، بعد از پایان دوره می‌توانند با مراجعه به فنی و حرفه‌ای و شرکت‌ در آزمون‌، گواهی مهارتی مرتبط با آموزش‌هایی که دیده‌اند را کسب کنند.

شایسته اظهارکرد: دانش‌آموزان برای ثبت‌نام‌ در پایگاه‌های اوقات فراغت آموزش و پرورش می‌توانند به کانون‌های فرهنگی، تربیتی، دارالقرآن‌ها، سالن‌های ورزشی و نیز مدارس مجری طرح مراجعه کنند.

وی با بیان این‌که پایگاه‌های اوقات فراغتی آموزش و پرورش تخفیفات خوبی برای دانش‌آموزان دارند، گفت: هزینه ثبت‌نام در دوره‌های این پایگاه‌ها 20 تا 30 درصد ارزان‌تر از دوره‌های آموزشی آزاد است.

شایسته با بیان این‌که ثبت‎‌‌نام از دانش‌آموزان برای شرکت در برنامه‌های پایگاه‌های اوقات فراغت آموزش و پرورش هم اکنون شروع شده، خاطرنشان کرد: فعالیت این پایگاه‌ها نیز کم‌کم شروع شده و تا 15 شهریور فعال خواهند بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار