حسین عبادتی خبر داد:

راه‌اندازی 1510 پایگاه تابستانی برای آموزش مهارت‌های زیستی به دانش‌آموزان

تهران (پانا) - ‌قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی از راه‌اندازی 1510 پایگاه تابستانی با 6 هزار و 40 مربی برای آموزش مهارت‌های زیستی به دانش‌آموزان خبر داد و گفت اگر دانش‌آموزان در جریان فرایند تربیتی قرار گیرند بسیاری از اهداف ما محقق می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۹۱۲۱۴
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی 1510 پایگاه تابستانی برای آموزش مهارت‌های زیستی  به دانش‌آموزان

حسین عبادتی در گفت‌وگو با رادیو تهران با بیان اینکه سازمان دانش‌آموزی دوره‌هایی را برای آموزش عمومی برگزار می‌کند اظهار داشت: دانش‌آموزان در این دوره‌ها که از اول ابتدایی تا پایان دوره متوسطه برگزار می‌شود، 119 جلد کتب را فارغ از کتب فنی و حرفه‌ای و کاردانش مطالعه می‌کنند اما برخی موضوعات مانند کسب مهارت، تربیت ساحت اجتماعی یا حتی حفاظت از طبیعت را در سازمان دانش‌آموزی فرا می‌گیرند.

وی افزود: ارتباط با دیگران، کسب فضیلت‌های اخلاقی، شجاعت، مهربانی و تواضع و در نهایت تربیت انسانی که فارغ از علم خود از سوی مردم تحسین می‌شود، در دستگاه تعلیم و تربیت باید اتفاق بیافتد اما این امر در سیستم آموزشی دیده نمی‌شود.

عبادتی بیان کرد: سازمان دانش‌آموزی و تشکل پیشتازان به دنبال این است که ذیل مهارت‌های مختلف و کسب فضایل 14 گانه، دانش‌آموزان را به سمتی ببرد که پس از فارغ‌التحصیلی از مدرسه انسان خوبی برای زیست خوب در جامعه اخلاقی باشند.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی ادامه داد: حضور مربیان توانمند و آثار فاخر در سازمان دانش‌آموزی در طول 23 سال گذشته خروجی‌های خوبی داشته است اما با شرایط مطلوب فاصله داریم که باید برای آن تلاش کنیم.

وی اشاره کرد: سازمان دانش‌آموزی از حدود سال 78 تشکیل شده است و بعد از 23 سال فعالیت، این تشکیلات باید به رسمیت شناخته شود و به آن اعتماد داشته باشیم چراکه سهم قابل توجهی از تربیت در فعالیت گروهی محقق می‌شود.

عبادتی گفت: 15 میلیون دانش‌آموز به برگزاری اردو، کتابخوانی، پخش فیلم آموزش، آشنایی با طبیعت و... نیاز دارند و سکاندار این هدایت باید آموزش و پرورش باشد؛ دستگاه‌های مختلف، رسالت تربیتی دارند و باید سهم خود را در آموزش و پرورش مشخص کنند.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی افزود: اگر دانش‌آموزان در جریان فرایند تربیتی قرار گیرند بسیاری از اهداف ما محقق می‌شود؛ نباید همه چیز به کلاس درس محدود شود بلکه لازم است در اوقات فراغت با بهره‌گیری از تشکل‌های دانش‌آموزی در یک کار جمعی برای آنان برنامه‌ریزی کنیم تا دانش‌آموزان را به رشد اجتماعی نزدیک کنیم.

عبادتی با اشاره به موضوع اوقات فراغت دانش‌آموزان عنوان کرد: خانواده‌ها حق دارند از مدرسه مطالبه کنند و ما نیز تلاش داریم با جلب همراهی و مشارکت اولیا و بهره‌گیری از ظرفیت خیرین، ضریب پوشش خود را افزایش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه راه‌حل تمام مشکلات از آموزش و پرورش می‌گذرد افزود: مجلس و دولت نیز باید به ما توجه ویژه‌ای داشته باشند. نگاه همه باید به این امر که تحول از آموزش و پرورش است، تغییر پیدا کند.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی اشاره کرد: سازمان دانش‌آموزی برای تمام دانش‌آموزان است؛ تعداد قابل توجهی از دانش آموزان اتباع خارجی در کشور داریم که برای این افراد نیز امسال برنامه ویژه خواهیم داشت؛ باید زمینه‌ای برای تمام خانواده‌ها فراهم شود تا در قبال دانش‌آموزان خود تربیت اخلاقی داشته باشند و مهارت زیستن را آموزش ببیند.

عبادتی افزود: از اول ابتدایی امکان حضور دانش‌آموزان در شبکه تشکیلات ما وجود دارد؛ همچنین خبرگزاری پانا تنها خبرگزاری آموزش دیده است که اکنون 60 هزار دانش‌آموز خبرنگار دارد و تعداد قابل توجهی از این افراد دانش‌آموزان ابتدایی هستند.

وی اضافه کرد: در خبرگزاری پانا تغییر رویکرد داده شده و این رسانه به سمت انعکاس فعالیت‌های دانش‌آموزی رفته است؛ به طور مثال بیش از 150 مستند تصویری درباره مواجه با دانش‌آموزان روزه اولی از سوی دانش‌آموز خبرنگاران پانا تهیه و منتشر شد.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی ادامه داد: در روزهای آینده اردوی دانش‌آموزان عشایر از 23 استان در مشهد مقدس برگزار می‌شود و سازمان دانش‌آموزی برای 1400 دانش‌آموز آموزش خبرنگاری خواهد داشت و مهارت‌های پیشتازی را نیز به این افراد آموزش می‌دهیم.

عبادتی همچنین خبر داد: از مهرماه برای هر مدرسه یک دسترسی خواهیم داشت تا اخبار مدرسه از سوی دانش‌آموزان در خبرگزاری پانا بارگذاری شود. در این راستا بچه‌ها با امید‌آفرینی و انعکاس اتفاقات مثبت مدرسه عجین خواهند شد.

وی همچنین درباره فعالیت مجلس دانش‌آموزی گفت: یکی از اقدامات ما بازگرداندن جایگاه حقوقی مجلس دانش‌آموزی بود چراکه مجلس باید از یک مجلس نمادین به سمتی برود که خروجی مطلوب داشته باشد.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی با اشاره به اوقات فراغت دانش‌آموزان بیان کرد: اردو فقط یک فعالیت نیست یک بستر برای تمام فعالیت‌هاست. اردوی ملی، اردوی سبلان و برگزاری اردوهای یک‌روزه برای دانش آموزان به عنوان مکمل برنامه درسی در تابستان امسال برگزار می‌شود.

عبادتی همچنین افزود: 1510 پایگاه تابستانی با 6 هزار و 40 مربی را برای دانش‌آموزان درنظر داریم که دانش‌آموزان می‌توانند مهارت‌های زیستی مختلف را از این طریق فراگیرند.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی درباره هزینه پایگا‌های اوقات فراغت نیز گفت: مشارکت در این باره اتفاق می‌افتد یعنی هزینه حداقلی به عهده خانواده‌ها است و بیشتر هزینه از طریق پشتیبانی هزینه‌های دولتی تامین می‌شود.

وی درباره تجهیز شدن اردوگاه هم عنوان کرد: برای برنامه صعود بچه‌ها به سبلان از اردوگاه‌های دیگر استفاده می‌کنیم البته در اردوها بچه‌ها با آموزش‌هایی که برای حفاظت از طبیعت می‌بینند، می‌توانند از طبیعت استفاده کنند و حتی خودشان چادر می‌زنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار