جشنواره علمی، پژوهشی، فرهنگی و ادبی «فجر تا فجر» در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود

ارومیه (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت همزمان با سراسر کشور جشنواره علمی، پژوهشی، فرهنگی و ادبی «فجر تا فجر» با محوریت نماز در این استان نیز برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۹۲۰۰۲
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره علمی، پژوهشی، فرهنگی و ادبی «فجر تا فجر» در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود

منصور جوادی در جلسه هماهنگی جشنواره سراسری علمی، پژوهشی، فرهنگی و ادبی «فجر تا فجر» با محوریت نماز افزود: بهره‌گیری از ظرفیت‌های فعال و خودجوش فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز، نمایش کارکردهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نماز، شناسایی، معرفی و حمایت از آثار فاخر فرهنگی هنری نماز و کمک به تولید و انتشار گسترده‌تر این آثار در جامعه از اهداف جشنواره است.

وی بخشی از مخاطبان این جشنواره را دانش آموزان و فرهنگیان، دانست و ادامه داد: سایر علاقه‌مندان هم در این جشنواره مشارکت دارند و دبیرخانه این جشنواره ستاد اقامه نماز استان و آموزش و پرورش، مسوول کمیته دانش آموزی است.

جوادی با بیان اینکه دانش آموز محوربودن تمامی فعالیت‌ها در قالب برنامه های استانی پیگیری می شود، گفت: مسجد و نماز و نقش آن در پیروزی انقلاب اسلامی، نماز در منشور فکری امام خمینی، نماز و حکمرانی اسلامی، نماز و اصلاح فرهنگ جامعه به نماز و بیانیه گام دوم انقلاب، نماز و آثار اقتصادی آن در مبارزه با فساد و فقر، نماز و خانواده تراز اسلامی و نماز و دفاع مقدس از جمله عناوین محورهای علمی این جشنواره است.

معاون فرهنگی و پرورشی استان، نماز و مسجد و تمدن نوین اسلامی، نماز و مقاومت اسلامی فرهنگ بسیجی، نماز و حفظ بهداشت محیط زیست، نماز و آزاداندیشی، نماز و آسیب‌های اجتماعی، نماز و وحدت ملی، نماز و انقلاب اسلامی، نماز و رونق تولید، نماز و سلامت اداری و نماز و سلامت معنوی را از دیگر عناوین محور علمی این جشنواره برشمرد.

طاهر اسدپور، رییس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان نیز، عناوین محورهای فرهنگی و هنری را شامل نقاشی با نگاهی به مسجد و نماز جمعه، نماز در مدرسه و جامعه، عکاسی از صحنه‌های اقامه نماز، سرود با محتوای نماز، مسجد و عبادت، فیلم‌های کوتاه از نماز و نمازگزاران، بازی‌های رایانه‌ای، پویانمایی و استفاده از سایر ظرفیت‌های فضای مجازی در تولید آثار پیرامون نماز، اذان و مسجد نرم‌افزارهای کمک‌آموزشی نماز (رایانه‌ای و تلفن همراه) دانست.

وی اظهار کرد: عناوین محورهای ادبی نیز شامل قصه کوتاه در باب نقش اجتماعی نماز و نمازگزار، قصه ویژه کودکان و نوجوانان با محتوای نماز و مسجد و کمک به دیگران، شعر حکمی در قالب قصیده و غزل و مثنوی با تمرکز بر آثار تربیتی و اخلاقی نماز، شعر ساده و روان برای کودکان و نوجوانان با رویکرد آموزش نماز، شعر نماز ویژه کودکان و نوجوانان، شعر ویژه کودکان با محتوای شیوه‌های انس کودکان به نماز، دلنوشته کودکان و نوجوانان با محتوای مسجدی که من دوست دارم و خاطرات شیرین از نماز فرزندان است.

وی یکی دیگر از محورهای جشنواره را در بخش سرگرمی و آموزشی دانست و تصریح کرد: علاقمندان به شرکت در این بخش می توانند آثار خود را در قالب بازی و ابزارهای کمک آموزشی دستی و دیجیتالی (رایانه ای و تلفن همراه) ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه فراخوان کشوری این جشنواره از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده افزود: علاقمندان به شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود را تا 20 آذرماه به دبیرخانه کشوری درج شده در پوستر جشنواره ارسال کرده و در بهمن ماه سال جاری نیز نتایج استانی این جشنواره اعلام می شود.

اسدپور بیان کرد: اعضای کمیته دانش آموزی این جشنواره شامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، خود اداره کل آموزش و پرورش استان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان، سازمان بسیج دانش آموزی و کانون مساجد استان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار