آذربایجان‌غربی؛ پیشرو در مهارت‌آموزی سوادآموزان

ارومیه (پانا) - معاون سوادآموزی آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت حجم ابلاغی وزارت برای دوره‌های مهارت‌آموزی استان آذربایجان‌غربی 2750 نفر بود که با پوشش 3250 نفر بیش از 118درصد محقق شده است.

کد مطلب: ۱۲۹۱۴۶۹
لینک کوتاه کپی شد
آذربایجان‌غربی؛ پیشرو در مهارت‌آموزی سوادآموزان

حسین حسن خانی، در اجلاس روسای آموزش و پرورش استان در اشنویه بیان کرد: سوادآموزی در توسعه کشور و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش کلیدی دارد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان ادامه داد: باید شورای سوادآموزی با مشارکت فرمانداری ها و ائمه جمعه و دستگاه های اجرایی در مناطق آموزشی بیش از پیش فعال شود.

وی خاطر نشان کرد: بهبود کیفیت سوادآموزی و بازدید از حوزه های امتحانی سوادآموزی از اولویت های مهم این حوزه است.

این مقام مسئول گفت: باید تمهیدات لازم جهت انجام فعالیت‌های سوادآموزی در قالب طرح مدرسه محور برای سال آتی انجام شود.

معاون سوادآموزی استان بیان کرد: سال گذشته حجم ابلاغی وزارت متبوع برای جذب دوره سواد آموزی در استان آذربایجان غربی 15هزار نفر بود که 89.24درصد محقق شد.

وی افزود: در دوره های تحکیم و انتقال نیز به ترتیب 99.33درصد و 99.66درصد حج ابلاغی تحت پوشش قرار گرفت.

این مقام مسئول بیان کرد: حجم ابلاغی وزارت برای دوره های مهارت آموزی استان آذربایجان غربی2750 نفر بود که با پوشش 3250 نفر بیش از 118درصد محقق شده است.

وی خاطرنشان کرد: منطقه مرحمت آباد، ناحیه 2 ارومیه و شهرستان چایپاره در تحقق حجم ابلاغی جزو مناطق پیشرو در سال گذشته بودند.

حسن خانی با بیان اینکه پالایش اسمی بی سوادان تاثیر مستقیمی در ارتقای شاخص سواد دارد؛ ادامه داد: عملکرد شهرستان‌های پیرانشهر، شوط و چالدران در پالایش اسمی بی سوادان به خصوص اولیا بی سواد قابل تقدیر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار