رییس کل دادگستری استان قزوین:

قزوین جزء 5 استان برتر کشور در تحقق پیشگیری از وقوع جرم

قزوین (پانا) - رییس کل دادگستری استان قزوین گفت فعالیت گشت‌های رضویون باید مستمر بوده و مختص فصول و موقعیت‌های خاص نباشد. این موضوع نیازمند همت تمامی دستگاه‌ها و نهادها است و باید آن را تکلیف قانونی خود بدانند.

کد مطلب: ۱۲۹۱۹۷۱
لینک کوتاه کپی شد
قزوین جزء 5 استان برتر کشور در تحقق پیشگیری از وقوع جرم

به گزارش روابط عمومی دادگستری اداره کل استان قزوین، علی شعبانی در اولین نشست گشت های محله‌ محور رضویون که در سالن جلسات شهید سلیمانی دادگستری کل استان برگزار شد، گفت: فلسفه فعالیت گشت های محله‌محور رضویون تحقق اصل پیشگیری از وقوع جرم است و بحمدالله بر اساس ارزیابی های صورت گرفته؛ استان قزوین جزء ۵ استان برتر کشور در حوزه پیشگیری از وقوع جرم است و بدون‌شک تلاش ها و زحمات انجام شده، جای تقدیر دارد.

وی افزود: گشت های محله‌محور بر اساس مصوبه شورای امنیت کشور اجرایی شده و شیوه‌نامه استانی آن نیز به تصویب رسیده و در کاهش وقوع جرائم نیز موثر بوده و باید نواقص و کاستی های اجرا برطرف شود.

مقام ارشد قضایی استان در ادامه بیان کرد: بحث آموزش نیروهای فعال در اجرای طرح گشت های محله‌محور و صدور کارت ضابطیت بسیار مورد تاکید است و باید در دستور کار دادستان ها قرار گیرد.

شعبانی همچنین تصریح کرد: فعالیت این گشت ها به صورت استانی اجرایی خواهد شد و دادستان شهرستان ها باید زمینه فعالیت آنها را با همکاری سایر دستگاه ها و نهادها فراهم سازند و نظارت های لازم صورت گیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: فعالیت گشت های رضویون باید مستمر بوده و مختص فصول و موقعیت های خاص نباشد و این موضوع نیازمند همت تمامی دستگاه ها و نهادها است و باید تکلیف قانونی خود بدانند.

وی تاکید کرد: عوامل گشت های محله‌محور سختی ها و مشقت های فراوانی را متحمل می شوند و بدون هیچ چشم داشتی کمک کار هستند، بنابراین باید حداقل امکانات برای آنها فراهم شود تا با کمترین دغدغه و با انگیزه بیشتر در سطح جامعه حاضر شوند.

علی شعبانی یادآور شد: با یک همت و کمک جهادی و حمایت همه جانبه از این گشت ها می توان در کاهش برخی جرائم در سطح جامعه اثرگذار بود و از وقوع خسارت به شهروندان و اماکن و تاسیسات دولتی و ناامنی های ناشی از آن جلوگیری کرد.

رییس کل دادگستری استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: با برگزاری نشست های مشترک باید هماهنگی لازم بین نیروی انتظامی و بسیج برقرار شود و با رفع خلاءها و هم‌پوشانی اقدامات از وقوع برخی جرائم جلوگیری شود و قطعاً عدم هماهنگی در این حوزه آفت محسوب می شود و اهداف مدنظر محقق نخواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار