رئیس کل دادگستری استان قزوین اعلام کرد:

آزادی ۷۶ زندانی جرائم مالی غیرعمد در استان قزوین

قزوین (پانا) - رئیس کل دادگستری استان قزوین از آزادی ۷۶ زندانی جرائم مالی غیرعمد در استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۷۴۸۲۶
لینک کوتاه کپی شد
آزادی ۷۶ زندانی جرائم مالی غیرعمد در استان قزوین

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، مراسم تجلیل از خیرین ستاد دیه استان قزوین با حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی کشور،رئیس کل دادگستری، استاندار، دادستان و جمعی از خیرین استان برگزار شد.

حجت الاسلام نوراله قدرتی در این مراسم گفت: مقدمات آزادی ۷۱ مددجوی زندانی جرایم غیرعمد در قزوین با بدهی کمتر از ۵۰ میلیون تومان فراهم شده است.

وی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۳۱ زندانی جرائم غیرعمد در استان آزاد شده اند که ۸ نفر آنها زن هستند که بدهی آنها بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان بوده است. که 16 میلیارد تومان آن را طلبکاران بخشیده اند.

وی بیان کرد: به دلیل افزایش مشکلات اقتصادی هر چند متاسفانه شاهد بالا رفتن تعداد مددجویان شده ایم اما در کنار آن فعالیتهای خود را با کمک خیرین بیشتر کرده ایم تا این وضعیت جبران شود.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی یادآورشد: زندگی انسان دارای فرازونشیب زیادی است و افرادی بر اثر حادثه، بی احتیاطی یا نوسانات بازار یا مهریه دچار مشکلاتی می شوند که ناخواسته است و به زندان افتاده اند که باید به آنها کمک کرد.

وی اضافه کرد: از زمان راه اندازی ستاد دیه در استان قزوین تعداد ۴۰۰۰ زندانی با کمک خیرین آزاد شده و به آغوش خانواده خود بازگشته اند که جای تقدیر دارد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: خوشحالیم علیرغم فشارها و بروز مشکلات اقتصادی شاهد حضور خیرین بیشتری در عرصه های خدمت رسانی هستیم و همچنان کمک به نیازمندان دغدغه بسیاری از انسانهای نیکوکار است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: در حال حاضر ۲۵۰ زندانی و محکوم مالی و مهریه داریم که ۳۴ میلیارد تومان بدهکارند که امروز تعداد ۷۶ نفر که بدهی آنها از یک میلیون تا ۵۰ میلیون تومان است آزاد می شوند.

رییس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: در حالی که ثواب زیارت امام حسین (ع) همواره به مومنان سفارش شده اما دستگیری از محرومان و مستمندان نیز ثوابی کمتر از زیارت سومین امام شیعیان جهان ندارد.

در ادامه مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی کشور گفت: تجربه ۴۰ ساله انقلاب اسلامی نشان می دهد هرجا مردم حضور پر رنگ داشته اند مشکلات سریعتر برطرف شده است و امروز هم اگر بخواهیم از چالش ها عبور کنیم باید مردم را جدی بگیریم و به آنها اهمیت دهیم.

وی تصریح کرد: انسانهای زیادی هستند که به واسطه یک تصادف یا مشکلات اقتصادی غیر مترقبه دچار زیان های مالی شده اند و زمین خورده اند در حالی که انسانهای شریفی هستند که توان مالی ندارند و به دلیل بدهی در زندان مانده اند که نیازمند کمک خیرین هستند.

بختیاری افزود: شما خیرین که موجب آزادی زندانیان می شوید موجب سامان یافتن زندگی یک نیازمند شده و مشکل طلبکاران را هم حل می کنید و با این کار آسیب های اجتماعی هم کاهش می یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار