در جلسه کمیته انتصابات منطقه ۹ عنوان شد؛

تفکر، نگاه و عملکرد ملی، مهمترین رویکرد مدیران مدارس است

تهران (پانا) - مدیر اداره آموزش و پرورش منطقهه ۹، تفکر، نگاه و عملکرد ملی را مهمترین رویکرد مدیران مدارس در نگاه کلان مدیریت دانست.

کد مطلب: ۱۲۹۱۱۷۵
لینک کوتاه کپی شد
تفکر، نگاه و عملکرد ملی، مهمترین رویکرد مدیران مدارس است

رضا رحیم پور؛ مدیر اداره آموزش و پرورش منطقه 9 با استناد به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: بر اساس سند تحول بنیادین، مدرسه رکن اصلی نظام آموزشی و جلوه ای از تحقق مراتب حیات طیبه، کانون عرضه خدمات و فرصت های تعلیم و تربیتی، محلی مناسب برای عرضه بایدها و نبایدهای نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی برای دانش آموزان و زمینه ساز تکوین و تعالی پیوسته هویت دانش آموزان بر اساس نظام معیار است.

وی در خصوص جایگاه حساس و نقش مدیران مدارس در تحقق اهداف سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش گفت: تحقق اهداف سند تحول بنیادین، نیازمند زمینه سازی در سازمان آموزش و پرورش از جمله داشتن مدیران کار آمد و اثر بخش در مدارس است تا بتوانند با استفاده حداکثری از امکانات و منابع موجود و برقراری تعامل فعال و اثر بخش با سایر اجزای سازمان، زمینه موفقیت این مهم را فراهم آورند.

مدیر آموزش و پرورش منطقه 9، مدیران مدارس را رهبران آموزشی و کارآمد و یکی از عناصر اصلی تحقق مأموریت آموزش و پرورش دانست که یک نسل امانت به او سپرده می شود و می بایست با نگاه همزمان به پرورش و آموزش در کنار هم، این امانت مهم و آینده ساز را برای نیل به هدف نهایی سند تحول بنیادین که تربیت تمام ساحتی و رسیدن به حیات طیبه است رهنمود سازد.

رحیم پور در پایان ولایت مداری، اقتدار و مهربانی، داشتن روحیه جهادی، مسئولیت پذیری، آینده نگری، تعهد و تعلق سازمانی و مهارت های ارتباطی را از جمله مهمترین شایستگی های عمومی مدیران نام برد و بر نگاه کلان مدیریت بر تفکر ملی، نگاه ملی و عملکرد ملی تأکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار