فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس به ایستگاه نهایی رسید

تهران (پانا)- فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس منطقه ۱۷، در ابتدا با برنامه‌ریزی مسیر خود را طی کرده و در نهایت افراد متقاضی پست مدیریت پس از طی مراحل ثبت نام، آزمون و مصاحبه در ایستگاه نهایی در جمع شورای معاونین منطقه حضور یافتند.

کد مطلب: ۱۱۱۰۷۱۴
لینک کوتاه کپی شد
فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس به ایستگاه نهایی رسید

به گزارش خبرگزاری پانا، در این جلسه که با حضور مهدی نیکبخت مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۷ و تمامی اعضای شورای معاونین تشکیل شد افراد متقاضی مدیریت ضمن معرفی خود به بیان برنامه‌ها و دیدگاه های نظری و عملی خود در رابطه با کیفیت اداره مدارس پرداختند و هر کدام از اعضای شورای معاونین نقطه نظرات خود را در ارتباط با حوزه مربوطه مطرح کردند و با متقاضیان مدیریت به بحث و تبادل نظر پرداختند.

مهدی نیکبخت در این جلسه ضمن تقدیر از اجرای خوب و دقیق مراحل انتخاب و انتصاب مدیران به اجرای کیفی تمام برنامه ها تاکید کرد و گفت: مدیریت از دیرباز یک امر ضروری بود و از آغاز کار تعلیم و تربیت نیز از روشهای مدیریتی در آموزش و پرورش بهره‌برداری شده است اما از آنجایی که با گذشت زمان جامعه دچار تحولات اجتماعی جدید شده تغییرات اساسی در ابعاد مختلف جامعه در زمینه های مختلف از جمله فناوری‌ اطلاعات و ارتباط به وجود آمده است نیازهای مجموعه های آموزشی و مدارس نیز شکل جدیدی به خود گرفته و ضروری است مدیران منتخب، توانایی های لازم را جهت مدیریت شرایط کنونی دارا باشند و با استفاده از روش‌های آموزشی مختلف در توانمندسازی نیروی انسانی کوشش کنند تا جهت پاسخگویی به نیازهای جدید تغییر و دگرگونی در روشهای مدیریت مدارس ایجاد شود.

وی در ادامه افزود: یک مدیر موفق باید اطلاعات و داشته‌های خود را به روزآوری کند تا بتوانددر جهت انجام بهتر اهداف آموزش و پرورش گام بردارد. اگر مدیر مدرسه خود همیشه در حال یادگیری باشد می‌تواند این حس را به معلمان و دانش‌آموزان هم انتقال دهد و یک سازمان یادگیرنده، پویا و با انگیزه تحصیلی بالا تشکیل داده و رهبری می کند.

نیکبخت گفت: شرایط کنونی که بر جامعه به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا حاکم است نمونه ای از شرایط خاص و جدید است که مدیران مدارس در فرصت باقی ایام تابستان باید تلاش نمایند تا راه کارهای خوب و کارآمدی را برای رهبری امر آموزش و پرورش در سال تحصیلی آینده انتخاب کند و در موارد لازم مجوزهای لازم را از مراجع بالادستی جهت تسهیل امور کسب کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار