ترافیک در شهر اردبیل بحرانی است

اردبیل(پانا) - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: ترافیک شهر اردبیل به وضعیت بحرانی رسیده و نیازمند تسریع در اجرای برنامه‌های عملیاتی است.

کد مطلب: ۱۲۸۶۵۸۵
لینک کوتاه کپی شد
ترافیک در شهر اردبیل بحرانی است

سید کمال الدین میرجعفریان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل در جلسه شورای ترافیک استان با اشاره به نهایی شدن طرح تفصیلی شهر اردبیل،خواستار توجه به جوانب ترافیکی، جایگزینی پارکینگ‌ها و معابر مناسب در این طرح شد.

وی تصریح کرد: شهرداری باید نسبت به شناسایی ظرفیت‌های موجود برای اجرای پارکینگ، خصوصا با جلب مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاران اقدام کند.

معاون عمرانی استاندار اردبیل با اشاره به کوتاهی شهرداری در حذف و یا اصلاح سرعت‌گیرهای غیراستاندارد و غیرضروری بیان کرد: وضعیت فعلی شهر به لحاظ داشتن ۴۵۰ سرعت‌گیر برای رانندگی ایمن مطلوب نیست و باید شهرداری در اصلاح و یا حذف سرعت‌گیرهای غیراستاندارد و غیرضروری از خیابان‌ها اقدام فوری به عمل آورد.

میرجعفریان با اشاره به صدور مجوز احداث و بهره‌برداری برخی تالارها که بدون پارکینگ فعالیت می‌کنند، بر بررسی کارشناسی روند صدور مجوز بدون لحاظ رمپ عبور و مرور و پارکینگ از سوی دستگاه‌های تخصصی راه و شهرسازی و راهور تاکید کرد.

وی اظهار کرد: با توجه به ازدحامی که در جریان عبور و مرور به این قبیل تالارها انجام می‌شود، بروز تصادفات جانی و مالی برای شهروندان غیرقابل گذشت خواهد بود.

معاون استاندار اردبیل ساماندهی وانت بارهای میوه فروش و ایجاد ترافیک برای شهروندان در معابر پرتردد را یادآور شد و خواستار اجرای مصوبات قبلی شورای ترافیک برای مدیریت این وضعیت از سوی فرمانداری شد.

میرجعفریان ضمن تاکید بر پرهیز از برگزاری جلسات تشریفاتی در خصوص مدیریت ترافیک شهری، خواستار اتخاذ برنامه‌های عملیاتی شد و گفت: در صورت کم کاری متولیان مربوطه، جوانب به دستگاه‌های نظارتی ارجاع داده می‌شود.

در این جلسه اعضای حاضر از جمله پلیس راهور، راه و شهرسازی، شهرداری، فرمانداری و نظام مهندسی نظرات خود را در خصوص دستور جلسه مبنی بر کنترل و مدیریت ترافیک ارائه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار