۲۰ درصد واحدهای تولیدی شهرک‌های صنعتی استان اردبیل غیرفعال است

اردبیل (پانا) - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل گفت۲۰ درصد واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرک‌ها غیرفعال است که برای فعال کردن آنها تلاش می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۸۶۳۲۰
لینک کوتاه کپی شد
۲۰ درصد واحدهای تولیدی شهرک‌های صنعتی استان اردبیل غیرفعال است

محمد اهلی،مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل با اشاره به دلایل غیرفعال ماندن این واحدها افزود: عمده مشکلات واحدهای تولیدی در بخش مدیریتی و خارج از اراده صاحبان صنایع است که در بخش مدیریتی، مشکلاتی از قبیل معضلات حقوقی و نبود آموزش در زمینه‌های مختلف مدیریتی، مهارتی و کارآفرینی زمینه‌ساز رکود یا تعطیلی این نوع واحدهای تولیدی شده است.

وی اظهار کرد: همچنین نبود نقدینگی و سرمایه در گردش، وجود مشکلات بیمه‌ای، مالیاتی، دستمزد، نوسانات ارزی و تأمین مواد اولیه از دیگر مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی فعال و غیرفعال استان است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان با بیان اینکه ۶۸۰ واحد تولیدی و صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اردبیل فعال هستند، افزود: این واحدهای تولیدی و صنعتی سهم بزرگی در اشتغال و رونق تولید استان دارند.

اهلی اضافه کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل در حوزه رفع مشکلات مرتبط با حوزه مدیریتی و کارآفرینی تلاش می‌کند با برگزاری دوره‌های آموزشی متنوع، برگزاری تورهای صنعتی، بازدید از نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و سایر برنامه‌های حمایتی دیگر که به‌صورت رایگان به واحدهای تولیدی ارائه می‌شود، زمینه توانمندی و ارتقای دانش این نوع واحدها را فراهم کند.

وی اظهار کرد: در سال‌های گذشته ۳۴ هکتار زمین صنعتی به متقاضیان برای سرمایه‌گذاری واگذار شده بود که هم اکنون این آمار به ۶۷ هکتار افزایش یافته و میزان کل قراردادهای این شرکت هم با سرمایه‌گذاران به بیش از یک هزار و ۴۷۰ قرارداد واگذاری زمین رسیده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان ادامه داد: از میان ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی استان در ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی امکان واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران وجود دارد و عملیات آماده‌سازی زمین برای واگذاری به سرمایه گذاران در ۲ ناحیه صنعتی دیگر نیز آغاز شده است.

گفتنی است استان اردبیل دارای ۲۰ شهرک و نواحی صنعتی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار