درد دل‌های اهالی ورزش در دیدار صمیمانه با رئیس‌جمهور

تهران (پانا) - مستند «با قهرمانان» با روایتی از حواشی دیدار جمعی از قهرمانان، پیشکسوتان، دست‌اندرکاران و مدیران ورزشی با رئیس جمهور شب گذشته شنبه 21 خرداد از شبکه سه پخش شد.

کد مطلب: ۱۲۸۶۲۸۰
لینک کوتاه کپی شد
درد دل‌های اهالی ورزش در دیدار صمیمانه با رئیس‌جمهور

محمد نصیری پیشکسوت وزنه برداری کشور در این دیدار درباره قهرمانان این رشته گفت: این افراد زحماتشان را کشیده و موفقیت‌هایشان را به دست آورده‌اند و از ریاست جمهوری توقع دارند که به آینده آنها کمک کند.

گام بعدی بوکس المپیک است

دانیال شه‌بخش قهرمان بوکس نیز اظهار کرد: الان باید به رشته بوکس رسیدگی کنند، باید نگاه مسئولین به بوکس عوض شده باشد زیرا گام بعدی ما المپیک است و مدال المپیک در این رشته نداریم.

سیده زهرا حسینی داور بین المللی تیراندازی با کمان هم در این دیدار بیان کرد: خوشبختانه به راحتی می‌توانیم در رشته خود فعالیت کنیم اما کمی از نظر وضعیت برون مرزی نیاز به حمایت داریم.

نسل طلایی و محبوب دیگر نیست ولی ما هم انگیزه داریم

مهدی جلوه عضو تیم ملی والیبال هم تأکید کرد: نسل والیبال عوض شده است؛ آن نسل طلایی که همه مردم دوستشان داشتند و با آنها خاطره داشتند جای خود را به جوانانی داده‌اند که با انگیزه هستند. ما تمام تلاش خود را برای خوشحال کردن دل مردم و بالابردن سطح خودمان و البته سطح کشور در جهان به کار می‌گیریم.

الهه احمدی قهرمان تیراندازی دیگر ورزشکار حاضر در این مستند بود که در سخنانی گفت: خیلی خوشحالم که این مراسم در کنار رئیس جمهور در فضایی شاد و دوستانه و صمیمی برقرار شده است.

مدیران تیم‌ها به فکر قهرمانی هستند نه درست کردن وضعیت باشگاه‌ها

حسن روشن پیشکسوت فوتبال اظهار کرد: متاسفانه مدیران باشگاه‌ها فقط به این فکر می کنند که تیمشان قهرمان شود اصلا به فکر درست کردن باشگاه نیستند. ما باید کاری کنیم که فرزندانمان اینجا بمانند. درست کردن تشکیلات بهتر، امکانات بیشتر، بهره‌مندی از پیشکسوتان، تغییر رویه در کار آکادمی‌ها و کوتاه کردن دست دلالان موجب بهبود شرایط برای جوان‌ترها می‌شود.

ما را بیمه کنید تا از آینده‌مان مطمئن باشیم

مرجان سلحشوری قهرمان تکواندو اظهار کرد: چون همه وقت و زندگی خود را به ورزش اختصاص می‌دهیم، ورزش برای ما تبدیل به شغل شده و دوست داریم در آینده ثمره ای داشته باشد و از آینده خود مطمئن باشیم. نه تنها ورزشکاران بلکه مربیان و داوران هم بیمه نمی‌شوند. انتظار داریم که این اتفاق رخ دهد زیرا نسبت به آینده آسوده خاطر می‌شویم.

چرا تلویزیون مسابقات تیراندازی را پخش نمی‌کند!؟

جواد فروغی ورزشکار حوزه تیراندازی دیگر قهرمان حاضر بود که در سخنانی گفت: مشکلات مردم زیاد است و ورزشکاران هم از این مشکلات عاری نیستند. تیراندازی یکی از رشته هایی است که هم در دین و هم سبقه ملی ما خیلی سفارش شده است اما متاسفانه چند بار که بچه‌های ما به فینال مسابقات راه پیدا کردند و یا در مسابقات جام جهانی برزیل حضور داشتند، یک بار هم پخش مستقیم از تلویزیون انجام نشد.

وی تصریح کرد: در رشته‌های دیگر در لیگ دسته چندم فلان تیم یا فلان شخص که بالا می‌آید سریع خبرش را منتشر می‌کنند. این کمکاری‌ها برای برخی از رشته‌ها در رسانه‌ها وجود دارد.

قابلیت فدراسیون جانبازان برای موفقیت در پارالمپیک در رشته‌های فردی و انفرادی

رقیه الله کرمی رئیس انجمن تیراندازی جانبازان و معلولین گفت: یکسری از فدراسیون‌ها رشته‌هایی دارند که یک رشته محسوب می‌شود اما در دل آن مواد مختلفی وجود دارد که به جدول حضور ما در مسابقات کمک می‌کند. چقدر خوب است که بودجه خاصی برای این فدراسیون‌ها در نظر گرفته شود. الان فدراسیون جانبازان با تعداد زیادی رشته کار می‌کند که در درون آنها مواد مختلف وجود دارد. ما چه از نظر تیمی و چه انفرادی می‌توانیم در المپیک یا پارالمپیک خودمان را خوب نشان دهیم‌.

حلقه مفقوده ورزش، کار فرهنگی است

محمد انصاری بازیکن فوتبال نیز در این دیدار با بیان اینکه حلقه مفقودی کل ورزش، کار فرهنگی است، اظهار کرد: باید نگاه ویژه به نسل نوجوان و جوانی باشد که الان فعالیت می‌کنند. تحقق این امر هم شاید مستلزم برگزاری ساعت‌ها و ماه‌ها جلساتی است که نتیجه آنها را ۱۰ سال بعد می‌بینیم.

وی افزود: ورزشکاران افراد با اخلاقی هستند. کسانی که در کنار ورزش روی مسائل اخلاقی هم کار می‌کنند می‌توانند الگوی مناسبی برای جامعه باشند.

مهم‌ترین دغدغه ورزشکاران مسکن و اشتغال است

علی داودی قهرمان وزنه‌بردار سنگین وزن المپیک گفت: فکر می‌کنم دغدغه ورزشکاران حرفه‌ای زیاد و مهم‌ترین آنها هم دغدغه مسکن و اشتغال است. آقای رئیسی همیشه به ورزشکاران لطف داشتند، فکر می‌کنم اگر توجه بیشتری نشان دهند این مشکلات هم حل شود و ما هم راحت‌تر به ورزش ادامه می‌دهیم.

سهمیه داریم اما استخدام نمی‌شویم

وی افزود: معمولا ورزشکاران سهمیه‌ای دارند که مربوط به استخدام است. وزرات ورزش کارهای ما را سریع انجام داد اما ارگانی که می‌خواهیم در آن استخدام شویم، خیلی سخت کارها را دنبال می‌کند و در نتیجه ما به هدفمان نمی‌رسیم.

از کمبود امکانات و تجهیزات ورزشی تا گران شدن ورزش به دست بخش خصوصی

سمیه حیدری قهرمان جودو مشکل دیگر ورزشکاران را در اختیار نداشتن امکانات و تجهیزات ورزشی دانست و گفت: اگر این امکانات در دسترس هم باشد بسیار گران هستند. متاسفانه اماکن ورزشی در دست بخش خصوصی هستند و آنها هم از غیر متخصصان استفاده می‌کنند. همین امر سبب شده هزینه‌ها بالا برود که نتیجه این اتفاق به ضرر کشور است.

سالن‌های ورزشی را با قیمت کارشناسی ارائه کنید

سجاد گنج زاده قهرمان کاراته در ادامه صحبت های حیدری اظهار کرد: اگر سالن‌های ورزشی در شهرهای مختلف با قیمت‌های کارشناسی در اختیار قهرمانان قرار بگیرد، اتفاق بسیار بزرگی برای کشور رقم می‌خورد. امیدواریم این اتفاق رخ دهد و همه قهرمانان عزیز هم خیالشان راحت باشد که شغلی در شأن خود دارند.

مالیات را برای ورزشکاران معلول معاف کنید

عشرت کردستانی قهرمان والیبال نشسته جانبازان یکی دیگر از مشکلات را عدم حمایت حامیان از ورزش بانوان به خصوص بانوان جانباز و معلول معرفی کرد و گفت: دلیل اصلی این اتفاق عدم پوشش رسانه‌ای ورزش جانباز و معلولین است. همچنین برای معافیت‌های مالیاتی و تسهیلاتی ورزشکاران هم راهکاری بیندیشید.

پیشنهاد تشکیل کارگروهی برای پیگیری امور قهرمانان المپیک و جهان

محمدرضا گرایی قهرمان کشتی فرنگی پیشنهاد داد که حجت‌الاسلام رئیسی یک کارگروه از افراد مورد اعتماد خود تشکیل دهد تا این کارگروه پیگیر امور قهرمانان المپیک و جهان باشد.

هرچه برای کشتی صرف شود سرمایه‌گذاری است نه هزینه

محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با بیان اینکه کُشتی به عنوان یک ورزش ملی، با داشتن ۳۰۰ مدال جهانی و المپیک بیش از ۸۰ درصد از کل مدال های ورزشی ایران را در اختیار دارد، گفت: از شما تقاضا دارم هر آنچه برای این رشته صرف می‌شود نه به چشم هزینه بلکه به چشم سرمایه‌گذاری ببینید زیرا موفقیت‌های کشتی همواره نشاط و شادابی را به جامعه تزریق کرده و باعث غرور ملی شده است.

وی افزود: بنده به عنوان نماینده این خانواده پرافتخار استدعا دارم در مسیر موفقیت این ورزش ملی بیش از گذشته همراه ما باشید و بیش از هر زمان دیگری این خانواده را حمایت کنید. امسال سال بسیار شلوغی برای کشتی خواهد بود و توجه شخص جنابعالی باعث دلگرمی ما می شود و مسیر موفقیت کشتی و ورزش ایران را هموارتر خواهد کرد.

برای مسابقات و حریف‌های تدارکاتی تیم ملی به بودجه خاص نیاز داریم

میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال ایران با بیان اینکه در سال جام جهانی و فوتبال قرار داریم، گفت: کسانی که اینجا حضور دارند یک چشمشان به تیم ملی فوتبال است لذا از شما استدعا دارم نگاه ویژه‌تری به تیم ملی و فدراسیون فوتبال داشته باشید. برای مسابقات و حریف‌های تدارکاتی نیاز به بودجه خاص داریم که بودجه فدراسیون و بودجه‌ای که وزارت ورزش در اختیارمان گذاشته کفاف این امور را نمی‌دهد. جام‌جهانی هر چهار سال یک بار اتفاق می‌افتد. خوشحال هستیم که ایران جز 32 تیم از 210 کشور عضو فیفاست.

زورخانه‌ها به پایگاهی برای ترویج فرهنگ پهلوانی، جوانمردی و شعر فارسی در همه کشور تبدیل شوند

جابر صادق زاده قهرمان کشتی پهلوانی هم گفت: تسهیلات مصوب برای قهرمان‌ها شامل حال ورزشکاران رشته پهلوانی نمی‌شود زیرا ما المپیک نداریم. همین امر سبب کاهش انگیزه ورزشکارانی می‌شود که سفیر به حق مرام و مسلک پهلوانی هستند. به عنوان یک پهلوان باشی آرزو دارم شاهد روزی باشیم که زورخانه‌ها به عنوان نماد ترویج فرهنگ، تاریخ و مذهب، به پایگاهی برای ترویج فرهنگ پهلوانی، جوانمردی و شعر فارسی در همه کشور تبدیل شوند که نیاز به دستور صریح شما دارد.

کنایه کاپیتان تیم ملی کاراته به وضعیت بیمه ورزشکاران: ۳۰ سال دیگر که دست و پایم می‌لرزد قرار است بازنشست شوم!

ذبیح الله پورشیب کاپیتان تیم ملی کاراته گفت: الان اکثر قهرمانان عزیز به سختی اینجا نشسته‌اند زیرا بدن آنها در طول ورزش بسیار آسیب دیده است. کاری کنید تا سنوات بیمه در طول یکسال تمرین و قهرمانی شامل حال ورزشکاران شود. بنده الان ۲ سال سابقه بیمه دارم، ۳۰ سال دیگر که دست و پایم می‌لرزد قرار است بازنشست شوم!

حمید سجادی وزیر ورزش نیز در این دیدار اظهار کرد: این عزیزانی که به نمایندگی از جامعه ورزشی کشور محضر شما هستند، 594 مدال طلا نقره و برنز در مدت ریاست جمهوری شما کسب کرده اند که 211 مدال طلا، 162 نقره و 221 برنز بوده است.

ورزش باید مردمی باشد

در پایان سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور این دیدار را یک جلسه بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: مردمی کردن ورزش بسیار مهم است، من تاکید دارم که ورزش باید مردمی شود. در وهله دوم، عدالت در ورزش مهم است که باید در جوایز، اعزام‌ها، جذب، ارتقا و به کارگیری نیروی انسانی کارآمد مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: عدالت در همه حوزه‌ها مد نظر ماست. باید همه قهرمانان، پهلوانان، ورزشکاران و مردم احساس عدالت کنند. در این دولت اول مردمی کردن ورزش و دوم عدالت در توزیع ظرفیت‌ها و امکانات برای فعالان مورد تاکید است. سالن‌های ورزشی و ظرفیت‌ها باید به صورت عادلانه در اختیار همگان قرار بگیرد.

رئیس جمهور تاکید کرد که باید مشکل معیشتی ورزشکاران حل شود.

ورزشکار نباید دغدغه معیشتی داشته باشد

او تأکید کرد: به هیچ عنوان قابل قبول نیست قهرمانی که می‌خواهد تمرین کند و بعد در میدان مسابقه حاضر شود و بر سکو قرار بگیرد، دغدغه معیشت داشته باشد. معیشت و وضعیت شغلی باید مورد توجه باشد. در دولت قطعی کردیم که تامین شغل قهرمانان قطعی است و کارهای مقدماتی‌اش هم باید انجام شود. هیچ قهرمانی نباید دغدغه شغلش را نداشته باشد و باید یک شغل در خور و شأن به او واگذار شود.

رئیسی ورزش ایران را با ورزش سایر کشورها متفاوت دانست و اظهار کرد: وقتی قهرمان ایرانی بر روی سکو قرار می‌گیرد و یا حسین می‌گوید با ورزشکاران دیگر فرق دارد. او سر تعظیم در برابر خدا فرود می‌آورد و همه موفقیت‌هایش را از جانب خداوند می‌داند. اینها هویت ورزش ماست که باید همواره مورد تاکید قرار بگیرد. آقای سجادی حتما بحث بیمه را دنبال می‌کنند و در نشست بعدی دیگر ورزشکاران مسئله بیمه را مطرح نخواهند کرد. بسیار جلسه خوبی بود، در جلسه بعدی این سری از مسائل حل شده باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار