مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

کانون‌های فرهنگی تربیتی، موثر در کاهش دغدغه اشتغال دانش‌آموزان

شهر قدس (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در بازدید از کانون فرهنگی تربیتی قدس شهرستان قدس گفت کانون‌های فرهنگی تربیتی می‌توانند در کاهش دغدغه اشتغال در بین دانش‌آموزان اثرگذار باشند.

کد مطلب: ۱۲۸۵۶۵۶
لینک کوتاه کپی شد
کانون‌های فرهنگی تربیتی، موثر در کاهش دغدغه اشتغال دانش‌آموزان

مسعود بهرامی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در این بازدید از کوچک‌ترین نویسنده شهرستان قدس تقدیر کرد و گفت: کانون‌های فرهنگی تربیتی می‌توانند در کاهش دغدغه اشتغال در بین دانش‌آموزان اثرگذار باشند.

در جریان این بازدید، زهرا بابایی، مدیر کانون فرهنگی، تربیتی قدس شهرستان قدس ضمن ارائه گزارش کامل از فعالیت‌های کانون گفت: کانون یکی از مراکز مکمل فعالیت‌های پرورشی مدارس است؛ در مدرسه معاونین پرورشی دانش‌آموزان را در رشته‌های مختلف استعدادیابی کرده و آنها را به کانون هدایت می‌کنند، در کانون تلاش بر این است که توجه به مهارت و ابلاغ همکاران در هر زمینه، مربیان مجرب را جذب کرده تا به رشد و پرورش استعدادهای دانش‌آموزان علاقمند در زمینه های مختلف کمک موثری شود.

وی ادامه داد: در بخش انجمن‌ها، که شامل انجمن قرآنی، مجری‌گری، خبرنگاری، گویندگی، داستان نویسی ‌ و تآتر و همچنین کلاس ‌های آموزشی شامل هنری، نقاشی، موسیقی و معرق‌کاری، خیاطی، کامپیوتر، مشاوره خانواده و اردوهای سیاحتی زیارتی، تفریحی و ورزشی برگزار می‌شود.

بابایی از برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های کانون که همیشه در منطقه و استان و کشور درخشیده‌اند و برگزیده شده‌اند گفت: در زمینه کارآفرینی در بخش کانون در شاخه صنایع دستی و چوب، همکاران فعالیت گسترده‌ای داشته‌اند و بسیاری از دانش‌آموزان مدارس و دانش‌آموزان کانون را تحت پوشش قرار داده اند.

وی گفت: کارآفرینان و هنر جویانی که در زمینه صنایع چوب، منبت‌کاری، معرق‌کاری، گلیم، جاجیم و قالی بافی که صفر تا صد کار را در کانون یاد گرفته‌اند و هم اکنون مشغول کار هستند و برگزاری نمایشگاه‌های شهرستان قدس را برعهده دارند.

همچنین وحید محرمی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان قدس بیان کرد: آموزش و پرورش شهرستان قدس در راستای حمایت از نویسندگان و پژوهشگران دانش‌آموز طرحی را برای شناسایی پژوهشگران و نویسندگان فرهنگی و دانش‌آموز شهرستان در نظر گرفته تا کمیته نویسندگان فرهنگی و دانش‌آموزان در آموزش و پرورش شهرستان قدس شکل بگیرد تا آنها به شکل ویژه در زمینه چاپ حمایت مالی شوند. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

در این بازدید محمد قاسمی رییس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، مهدی چیوایی معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان قدس و محمود محمدی کارشناس اردوها حضور داشتند.

خبرنگار دانش آموز: طاها علی محمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار