معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش اردبیل:

رویکرد مدرسه‌محوری به عنوان رویکرد غالب، در برنامه‌های آموزشی و پرورشی خواهد بود

اردبیل (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش اردبیل گفت بر اساس برنامه‌های سند تحول بنیادین، رویکرد مدرسه‌محوری به عنوان رویکرد غالب در برنامه‌های آموزشی و پرورشی است.

کد مطلب: ۱۲۸۴۸۶۵
لینک کوتاه کپی شد
رویکرد مدرسه‌محوری به عنوان رویکرد غالب، در برنامه‌های آموزشی و پرورشی خواهد بود

محمود مشکی، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش اردبیل، در گردهمایی سرگروه‌های آموزشی متوسطه این استان با اشاره به این که برنامه‌های آموزشی و پرورشی خانه اول و دوم بچه ها باید به هم نزدیکتر و هماهنگ‌تر شود، گفت: در این راستا باید ارتباط و تعامل میان خانه و مدرسه تقویت شود.

وی با بیان این که شبکه حمایت، هدایت و نظارت جامعه باید از مسیر کلاس، معلم، مدیر، کارشناس و سلسله مراتب تا وزیر اتفاق بیفتد؛ اظهار کرد: تحول از درون و سطوح برنامه‌های پایین دستی شروع می شود و تا سطوح برنامه های بالادستی امتداد می یابد.

وی با عنوان اینکه دانش آموز و کلاس درس با مرجعیت علمی معلمان تغییر و تحول پیدا می کند؛ افزود: نقش سرگرو‌های آموزشی بعنوان راهبران آموزشی در این امر، بسیار خطیر و برجسته است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان، تصمیم سازی عالمانه توسط گروه های آموزشی، نظارت بر توزیع عادلانه وسایل و تجهیزات آموزشی به نواحی و مناطق، تغذیه علمی پژوهش سراهای آموزشی و توانمند سازی گروه های آموزشی استان را در راستای تقویت مسیر کیفیت آموزشی در استان حائز اهمیت دانست.

مشکی با اشاره به میانگین نمرات استان در دروس نهایی رشته های نظری و رتبه کنکور استان در کشور به اهمیت مشاوره و راهنمایی در هدایت تحصیلی دانش آموزان اشاره و تاکید کرد: بایستی از ظرفیت مشاوره در کیفیت بخشی مسائل آموزشی و تربیتی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نهایت استفاده صورت بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار