محور فعالیت های آموزش و پرورش " مدرسه" است

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل گفت: باید همه به این نتیجه برسیم که " مدرسه" محور فعالیت های آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۹۶۵۲۱۶
لینک کوتاه کپی شد
محور فعالیت های آموزش و پرورش " مدرسه" است

احمد ناصری در همایش معاونین و کارشناسان آموزش، گروه های آموزشی و سرگروه های درسی دوره دوم متوسطه مناطق و نواحی استان ، با اشاره به اینکه محوریت مدرسه و تقویت جایگاه آن مبتنی بر سند تحول بنیادین بوده و جزء سیاست های کلیدی وزارت آموزش وپرورش می باشد، بیان داشت: در سال های اخیر تلاش شده است تا مدارس بتوانند با استقلال نقش خود را در حوزه تعلیم و تربیت ایفا نمایند.

او با عنوان اینکه اعتبار اجتماعی مدرسه در میان آحاد جامعه در سطح بالایی قرار دارد، گفت: در این راستا باید همه فعالیت های آموزشی و پرورشی در دوره مدارس اتفاق بیافتد .

مدیرکل آموزش و پرورش استان در بیان اقدامات آموزش و پرورش استان در ارتقا جایگاه مدارس و مدیران گفت: انتخاب شعار تحصیلی مدارس برای خود با توجه به اهداف ترسیم شده، تنظیم برنامه برای مدرسه و تمرکز فعالیت ها در قالب آن برنامه ( برش مدرسه ای سند تحول بنیادین)، ایجاد بستر مناسب در جهت تعامل مدارس با نهادهای محیطی، تجلیل از پیشکسوتان مدارس، تقویت تشکل های درون مدرسه ای از جمله اقداماتی است که در این خصوص انجام شده است.

ناصری همچنین از امکان سازماندهی نیروی انسانی مورد نیاز مدارس و صدور ابلاغ برای آنان توسط مدیران در سالتحصیلی آینده خبر داد.

او در بخش دیگری از سخنانش، استفاده از تجارب مدارس و مناطق و نواحی، برگزاری دوره های آموزشی و بازآموزی، درس پژوهی، برنامه های ابلاغی کیفیت بخشی، تجهیز آزمایشگاه ها و کارگاه های مدارس و هنرستان ها و.... را از جمله مواردی دانست که ارتباط مستقیمی در ارتقا کیفیت آموزشی دارد.

ناصری در ادامه با اشاره به اینکه در کنکور سال گذشته تمامی سوالات بر اساس کتب درسی تنظیم شده بود، ضمن تاکید بر کتب درسی به عنوان بهترین منبع آموزشی برای دانش آموزان، عنوان کرد: نباید با خرید کتاب های کمک آموزشی، فشار اقتصادی به خانواده ها وارد کنیم بلکه تا آنجا که می توانیم نیازهای آموزشی خود را از طریق کتاب های درسی برطرف نماییم.

او با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری که فرمودند" هزینه در آموزش و پرورش سرمایه گذاری است نه مصرف" اظهار داشت: رهنمود مقام معظم رهبری سرلوحه تصمیمات دولت و مجلس در مورد آموزش و پرورش قرار گرفته است .

مدیرکل اموزش و پرورش استان افزود: در چند سال اخیر سهم آموزش و پرورش مطابق با شاخص های بین المللی از منابع مانند سهم عمومی کشور، تولید ناخالص ملی، اعتبارات عمرانی و ... روبه رشد می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار