وزیرآموزش و پرورش در نشست صمیمی با دانش‌آموزان گلستانی؛

دانش‌آموزان مهمترین و اصلی‌ترین عنصر شکوفایی تمدن نوین اسلامی هستند

تهران (پانا) - وزیرآموزش و پرورش در نشست صمیمی با دانش‌آموزان گلستانی، دانش‌آموزان را مهمترین و اصلی‌ترین عنصر شکوفایی تمدن نوین اسلامی معرفی کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۳۷۹۶
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان مهمترین و اصلی‌ترین عنصر شکوفایی تمدن نوین اسلامی هستند

در ادامه سفر یکروزه یوسف نوری به استان گلستان، نشست صمیمی وزیر آموزش و پرورش با جمعی از دانش آموزان، هنرجویان و نخبگان آموزشی در سالن اجتماعات کانون طه شهرستان گرگان برگزار شد.

در ابتدای این نشست که با اجرای سرود سلام فرمانده توسط دانش آموزان ابتدایی شهرستان گرگان آغاز شد، یوسف نوری، با تبریک روز دختر به تمامی دختران سرزمین و به خصوص دختران دانش آموز، از کودکان و نوجوانان دهه نودی تقدیر و تشکر کرد و گفت: شما دانش‌آموزان مهمترین و اصلی‌ترین عنصر شکوفایی تمدن نوین اسلامی هستید و سرود زیبا و پرمعنی سلام فرمانده را به زیبایی اجرا کردید و از مربیان شما و خود شما به طور ویژه تشکر می‌کنم.

وی افزود: این سرود از نظر شکلی، قالبی بسیار هنرمندانه دارد و از نظر محتوا، محتوایی پرمعنا و نغز دارد. محور این سرود نیز در تمامی ادیان وجود دارد، آیه‌ای از قرآن داریم که می‌فرماید: وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ. یعنی اعتقاد به منجی در تمامی ادیان وجود دارد و در تمامی اشخاص نیز جلوه‌گر است؛ ظهور امام زمان(عج) و فرمانده بودن ایشان برای ما مسجل است، بنابراین سرود سلام فرمانده، لطافت و جهتی خاص را ایجاد کرد تا فرزندان ما بتوانند عمیقا در آن مشارکت و مانند شما عزیزان این سرود را به خوبی اجرا کنند.

نوری با اشاره به نفوذ رسانه‌های بیگانه بر اذهان و افکار آحاد جامعه اظهار داشت: بخشی از جامعه اسیر رسانه‌های بیگانه شده و آن‌ها با چارچوب خاص و استفاده از قدرت ارتباطات توانستند، در جامعه نفوذ کنند که برای حل این مشکل باید سواد اقتصادی، رسانه‌ای و تقویت کارآفرینی به طور ویژه در سیستم آموزش و پرورش پررنگ‌تر شود.

وی به حذف کنکور اشاره کرد و گفت: با توافق صورت گرفته با شورای عالی انقلاب فرهنگی، سه سال آینده آخرین سال‌های برگزاری کنکور است و پس از آن دانشگاه‌ها برای جذب دانشجو باید به دنبال روش‌های جدید باشند.

نوری گفت: دانش آموز می‌خواهد در مرکز عالی به تحصیل ادامه دهد اما همه پیش نیازهای این حضور و تحصیل بر عهده آموزش و پرورش است و در حقیقت اینطور شده که آموزش و پرورش در حال کار کردن برای آموزش عالی است، در حالی که نظام تعلیم و تربیت اهداف جداگانه‌ای در مقایسه با آموزش عالی دارد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که دانش آموزان در بیشتر مناطق دنیا از طریق آزمون کنکور وارد دانشگاه‌ها می‌شوند، اما دانشگاه‌ها باید خودشان مسئولیت انجام این کار را بپذیرند گفت: اگر دفترچه‌های کنکور امسال توزیع باشد به احترام خانواده‌ها مدارس میزبان کنکور خواهند بود، اما در صورت توزیع نشدن دفترچه و مشخص نشدن حوزه‌های امتحانی، اجازه برگزاری کنکور در مدارس را نمی‌دهیم.

وی تصریح کرد: هر دانشگاهی می‌تواند بر اساس چارچوب‌های خود به جذب دانشجو مبادرت کند و پروسه سخت و طاقت فرسای برگزاری کنکور از دوش آموزش و پرورش برداشته خواهد شد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار