وزیرآموزش و پرورش در شورای اداری استان گلستان خبر داد؛

اختصاص ۶۵ هزار میلیارد ریال برای ساخت کلاس‌های جدید در سفرهای استانی دولت

افزایش ۱۰ برابری سرانه مدارس کشور/ افزایش سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی در دولت سیزدهم

تهران (پانا) - وزیرآموزش و پرورش در سفر به استان گلستان و در شورای اداری این استان از اختصاص ۶۵ هزار میلیارد ریال برای ساخت کلاس‌های جدید در سفرهای استانی دولت، افزایش ۱۰ برابری پرداخت سرانه مدارس و افزایش سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی در دولت سیزدهم خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۸۳۷۹۵
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص ۶۵ هزار میلیارد ریال برای ساخت کلاس‌های جدید در سفرهای استانی دولت

یوسف نوری با اشاره به اینکه استان گلستان، آمادگی اجرای طرح رشد و تکامل اوان کودکی را به صورت پایلوت دارد و می توانیم ظرف یکسال، نظام تربیتی مبتنی بر برنامه ریزی با با همکاری سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک را اجرایی کنیم، افزود: 90 درصد یادگیری های تربیتی کودکان در سن 2 تا 7 سال شکل می گیرد و باید توجه داشت اگر رشد معنوی، عاطفی و هیجانی در این سنین به طور مطلوبی شکل نگیرد، رشد جسمانی نیز دچار اختلال می شود.

وزیر آموزش و پرورش ضمن تاکید بر این مسئله که یکی از پیش شرط های تحقق و تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت ایجاد فرصت های متعدد و متفاوت فراگیری است، افزود: شرکت های دانش بنیان می توانند با استفاده از امکانات در دسترس به مقوله تولید بپردازند و پس از استقلال و بلوغ در زمینه تولیدات به دنبال توسعه امور خود در سایر مراکز باشند.

وزیر آموزش و پرورش به رویکردهای این وزارتخانه در حوزه علوم دانش بنیان اشاره و اضافه کرد: با همکاری و مساعدت موسسه رویان در نظر داریم دوره های رایگانی را به میزبانی شهر مشهد برگزار کنیم و با تربیت معلمان زیست شناسی، علوم مربوط به سلول های بنیادی و فعالیت های هم سو با آموزش را به زبان ساده تر به دانش آموزان آموزش دهیم.

وی تصریح کرد: با مساعدت ریاست سازمان انرژی اتمی کشور و تزریق یک و نیم میلیون یورو به آموزش و پرورش قرار است تا مباحث مرتبط با فناوری صلح آمیز هسته ای برای دانش آموزان پایه متوسطه کشور آموزش داده شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه رتبه بندی معلمان با همت مجلس شورای اسلامی و حمایت دولت در حال پیگیری است، گفت: آیین نانه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان در کمیسیون دولت مخالفان و موافقانی دارد، اما تاکنون مصوبه ای نداشته ایم و احتمالا فردا آخرین جلسه کمیسیون دولت را خواهیم داشت که پس از تایید کمیسیون طی یک الی دو جلسه آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان در هیات دولت نهایی می شود.

وی با بیان اینکه زیرساخت های ساختمانی و فضای آموزشی به دلیل حضور دانش آموزان جدید، فرسودگی بنا و مهاجرت مطلوب نیست، اظهار کرد: به ۲۰۰ هزار کلاس درس جدید نیاز داریم و در حال حاضر هزینه ساخت هر کلاس درس یک میلیارد تومان است و دولت در سفرهای استانی ۶ و نیم هزار میلیارد تومان را برای ساخت کلاس های جدید اختصاص داده است.

نوری با اشاره به اینکه ارتباط حاکمیت با مردم از طریق خدماتی است که دولت به مردم ارائه می دهد، اظهار کرد: میانگین سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور در ده سال گذشته ۹ درصد بوده، اما امسال این اعتبار افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اعتبار برای ساخت دو هزار و ۱۰۰ فضای ورزشی واریز شده است، افزود: در حالی که در سال های گذشته بالاترین اعتبار تخصیص یافته برای سرانه مدارس ۲۰ میلیارد تومان برای کل کشور بود، در دولت سیزدهم در یک مرحله ۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت کردیم که البته این میزان هم کافی نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار