سرنوشت صدور مجوزهای سه‌روزه آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای چه شد؟

تهران (پانا) - رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از تحقق ۹۷ درصدی فرآیند صدور مجوزهای سه‌روزه آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد در دو ماهه نخست سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۸۳۴۶۴
لینک کوتاه کپی شد
سرنوشت صدور مجوزهای سه‌روزه آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای چه شد؟

به گزارش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، غلامحسین حسینی نیا، با بیان اینکه کشورها اقتصاد توسعه یافته، بخش عظیمی از دستاوردهای توسعه اقتصادی خود را مدیون توسعه نگری‌های اشتغال‌زایی به‌ویژه از طریق ارتقای آموزش‌های مهارتی بوده‌اند، افزود: از ۲۱۶ هزار و ۲ درخواست ثبت شده توسط متقاضیان، تعداد ۶۸۲ تقاضا در مرحله درخواست متقاضی متوقف شده، از یک هزار و ۴۸۰ تقاضای تکمیل شده توسط متقاضیان، ۱۴۳۶ تقاضا به مرحله صدور مجوز رسیده که گویای تحقق ۹۷ درصدی طرح صدور مجوزهای سه‌روزه است.

وی اذعان داشت: دلایل توجیهی همکاران آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد در عدم صدور مجوز ۳ درصد تقاضاها قابل دفاع بوده و نشان از دقت همکاران در کیفیت‌بخشی مجوزها دارد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به فعالیت بیش از ۱۰ هزار مربی در ۵۴ گروه آموزشی در دوماهه اول سال ۱۴۰۱ در آموزشگاه‌های آزاد، تصریح کرد: در دو ماه نخست سال ۱۴۰۱، تعداد ۹۲ هزار نفر در آموزشگاه‌های آزاد، آموزش‌های مهارتی را کسب کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد ۴۶ درصدی داشته است.

وی تحقق چشم‌اندازهای ترسیم شده در بخش آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد را نشان از قرارگرفتن در مسیر درست نقشه راه توسعه مهارت‌آموزی در بخش خصوصی برشمرد و خاطرنشان ساخت: آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد همراهان و یاوران مهارتی در توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در راستای تربیت نیروی انسانی ماهر هستند.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اظهار داشت: می‌توان از توان خیرین برای توسعه مهارت‌آموزی بهره برد. معمولاً در کشور ما حمایت خیرین شامل ساخت مدرسه‌ و بیمارستان‌ است ولیکن در حال حاضر با توجه به نیاز کشور برای اشتغال، باید «وقف مهارتی» در راستای ترویج و توسعه فرهنگ مهارت‌آموزی گسترش یابد.

حسینی نیا گفت: متقاضیان تأسیس آموزشگاه آزاد می‌توانند با ورود اطلاعات و تعهدنامه محضری خود در پورتال سازمان، مجوز تأسیس آموزشگاه آزاد را تا سه روز دریافت و ظرف سه ماه مدارک خود را تکمیل کنند و در صورت عدم تکمیل، تا سه ماه فرصت برای تمدید و بارگذاری مجدد مدارک را دارند.

وی در پایان اذعان داشت: به دلیل طولانی بودن برخی مراحل مانند گواهی عدم اعتیاد، گواهی سوءپیشینه، استعلام مدارک و... سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اصل را بر برائت گذاشته و تعهدنامه محضری از متقاضیان دریافت می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار