نماینده مردم شهرستان های ورامین، قرچک،پیشوا در مجلس شورای اسلامی:

حقوق معلمان و فرهنگیان بازنشسته باید نسبت به سایر کارکنان برتری داشته باشد

قرچک (پانا) - نماینده مردم شهرستان های ورامین، قرچک،پیشوا در مجلس شورای اسلامی گفت در آموزش و پرورش بازنشستگی معلمان معنایی ندارد و یک معلم، در تمامی دوران و ساعات زندگی خود نقش و شأن تعلیم و تربیت را ایفا می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۸۱۸۳۹
لینک کوتاه کپی شد
حقوق معلمان و فرهنگیان بازنشسته باید نسبت به سایر کارکنان برتری داشته باشد

حسین‌ نوش‌آبادی، نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، قرچک، پیشوا در مجلس‌ شورای اسلامی گفت: در آموزش و پرورش بازنشستگی معلمان معنایی ندارد و یک معلم، در تمامی دوران و ساعات زندگی خود نقش و شأن تعلیم و تربیت را ایفا می‌کند.

وی افزود: همانطور که در تابستان، مدرسه تعطیل می‌شود ولی تعلیم‌و‌ تربیت تعطیلی ندارد، معلمی نیز به همین صورت است که در آن، افراد پس از ۳۰ سال کار و تلاش، با دید و شعاع فکری بیشتر، دانش و معلومات به روز و دانایی افزون‌تر، فرصت بیشتری پیدا می‌کنند که آموخته‌های خود را در قالب نشریه، مقاله و کتاب به دیگران منتقل کنند که بهترین کتب افراد در این دوران نشر پیدا کرده است.

نوش‌آبادی عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجه‌ مجلس با بیان این که نظام تعلیم‌ و تربیت نورانیت خود را از وجود معلمان دارد، بیان کرد: بزرگترین افتخار معلمان این است که خداوند متعال، خود نخستین معلم انسان‌هاست که پیامبر خود را امر به آموختن و دانستن کردند. امروز نیز معلمان با وجود تمامی مشکلات همان رسالت را در ارتقاء دانش و معرفت خداوند متعال برعهده داشته و در همه ایام تلاش دارند تا به رسالت خود به درستی عمل کنند.

وی تصریح کرد کرد: این خواسته به حق معلمان بازنشسته است که از حقوقی همسان با افراد مشغول به کار برخوردار شوند که البته مجلس و دولت گام‌هایی را در تحقق این مهم برداشته‌اند که بخشی از شکاف اقتصادی و تبعیض‌ها در پرداخت‌ها رفع شود ولی این افزایش حقوق کافی نیست.

وی با اشاره به نهایی شدن نظام رتبه‌بندی فرهنگیان اظهار کرد: قطعا اجرای قانون نظام رتبه‌بندی فرهنگیان، بخشی از مطالبات معلمان و بازنشستگان را در پرداخت حقوق رفع می‌کند و امید است که آموزش و پرورش با تصویب آئین‌نامه‌ای درست و مطلوب، شرایط برخورداری همه فرهنگیان و بازنشستگان را از حداکثر امتیازات این طرح فراهم کند.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس خاطرنشان کرد: در بسیاری از کشورهای جهان، حقوق معلمان بیشتر از سایر کارمندان دولت است و مجلس و دولت نیز برای آینده‌ای روشن در کشور باید این راه را طی کنند تا حقوق معلمان و فرهنگیان بازنشسته از برتری بیشتری نسبت به سایر کارکنان برخوردار شود.

خبرنگار دانش آموز: مائده بهزاد مهربانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار