مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

سرمایه‌گذاری برای پیشرفت جوانان سبب رشد کشور می‌شود

کرمان(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در آیین تجلیل از برگزیدگان استانی جشنواره نمایشگاه‌های دانش‌آموزی مدرسه انقلابی، گفت سرمایه‌گذاری برای پیشرفت جوانان سبب رشد کشور می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۸۱۰۹۴
لینک کوتاه کپی شد
سرمایه‌گذاری برای پیشرفت جوانان سبب رشد کشور می‌شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، رضا رضایی با اشاره به فرمایشات رهبری درباره جوانان گفت: طبق فرموده مقام معظم رهبری نیروی انسانی موتور محرکه است، اگر بخواهیم جامعه ای که در آن زندگی می کنیم، پویا و فعال باشد و برای نسل فردا برنامه ریزی داشته باشد چاره ای جز سرمایه گذاری روی نیروی جوان نداریم.

وی با بیان این که سرمایه گذاری برای تعالی جوانان سبب رشد جامعه می شود، گفت: هر چند منابع زیرزمینی از جمله مس، سنگ آهن و...مهم هستند اما یک روزی تمام می شوند، سرمایه گذاری روی جوانان از این نظر ارزشمند است که این سرمایه تمام شدنی نیست، کشور ژاپن به علت داشتن نیروی انسانی کارامد و توانمند توانسته اقتصاد پویایی داشته باشد، نیروی انسانی و جوان را باید در یابیم هرجا که به جوانان بها داده ایم جواب گرفته ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به این که سرانه فضای آموزشی در استان نباید از میانگین کشوری کمتر باشد، گفت: به زودی تفاهم نامه ای با خیر نیک اندیشی در استان منعقد می شود که طی آن 32 مدرسه در 32 شهرستان و منطقه استان ساخته می شود، ساخت 33 زمین چمن مصنوعی برای پسران و 11 سالن ورزشی برای دختران به زودی احداث می شود.

رضایی خاطرنشان کرد: موضوع روخوانی و روان خوانی قرآن کریم را در مدارس ابتدایی دنبال می کنیم، همچنین ارتقای 4 شاخص مهم نمرات نهایی پایه دوازدهم، المپیادهای علمی، کنکور سراسری و جشنواره جوان خوارزمی را در دستور کار قرار داده ایم.

بر پایه این گزارش، در این جلسه، علاوه بر مدیرکل و معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان، مدیران آموزش و پرورش نواحی یک و دو و سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هم حضور داشتند و در پایان از برگزیدگان استانی جشنواره نمایشگاه های دانش آموزی "مدرسه انقلابی" به صورت مجازی تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار