رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش:

باید در راستای ترویج نهضت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تلاش کنیم

اردبیل (پانا) - رییس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش، با بیان اینکه در برنامه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید سه محور آموزشی، مراقبتی و تروبجی مورد توجه قرار گیرد، گفت باید در راستای ترویج نهضت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تلاش کنیم که عامل اساسی در این مورد است.

کد مطلب: ۱۲۸۰۹۰۸
لینک کوتاه کپی شد
باید در راستای ترویج نهضت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تلاش کنیم

سید عین اله طیموری فرد، رییس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش ،در آیین اختتامیه استانی یازدهمین دوره جشنواره های نوجوان سالم که در هتل لاله شهرستان سرعین برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره نوجوان سالم که هرساله با هدف پیشگیری از رفتارهای پرخطر و ترویج شیوه‌های زندگی سالم برگزار می‌شود، از جمله برنامه‌هایی است که هم به دلیل ویژگی آموزشی -ترویجی، هم به دلیل تنوع و فراگیری رشته‌ها و موضوعات، همچنین مشارکت گسترده دانش آموزان، خانواده‌ها و کارکنان مدارس، این قابلیت را پیداکرده است که ظرفیتی ارزشمند برای برپایی و گسترش جهاد پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در سطح مدارس کشور باشد.

وی با تاکید بر اینکه در برنامه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید سه محور آموزشی، مراقبتی و تروبجی مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های آموزشی در این زمینه توانمندسازی همزمان والدین، دانش آموزان و کارکنان است.

رییس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مهارت هایی که در خصوص پیشگیری از آسیب های اجتماعی ارائه می شود، بیان کرد: مهارت لازم در خصوص مقابله و مواجهه با آسیب های اجتماعی آموزش داده می شود که تأثیر بسزایی در توانمندسازی دانش آموزان در مقابله با این آسیب ها دارد.

طیموری تصریح کرد: ترویج فرهنگ پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید به صورت همه گیر در جامعه فراگیر شود و عموم مردم، دستگاه ها و سازمان های دیگر باید آموزش و پرورش را در این راه یاری کنند.

سید غلامحسن خلیلی موسوی ،معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش اردبیل هم گفت: این جشنواره ها در راستای عمل به سند تحول بنیادین است که هدف از آن تربیت نسلی مومن و متعهد است.

وی هدف غایی این جشنواره ها را رسیدن به قرب الهی عنوان کرد و افزود: یازدهمین دوره جشنواره نوجوان سالم، با هدف اجتماعی کردن پیشگیری از آسیب های اجتماعی و استفاده از ظرفیت والدین سعی دارد از بروز این آسیب ها جلوگیری کند.

خلیلی موسوی ادامه داد: 14 هزار اثر در جشنواره نوجوان سالم به دبیرخانه استانی ارسال شده بود که پس از داوری 190 اثر برتر موفق شدند رتبه های استانی را به خود اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه سطح جشنواره ها از لحاظ کمی و کیفی نسبت به دوره های دیگر ارتقا پیدا کرده است، تصریح کرد: در هشتمین دوره جشنواره الگوهای برتر تدریس تفکر و سبک زندگی که در زیست بوم جدید و با استفاده از تکنولوژی های نوین آموزشی و و بصورت مهارت محور در فضای مجازی برگزار شد، 86 اثر به دبیرخانه استانی راه پیدا کرده بودند که از آن میان 8 اثر موفق شدند در مرحله کشوری حضور داشته باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان همچنین به دهمین دوره از جشنواره تجارب برتر تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: 250 اثر در این جشنواره به مرحله استانی ارسال شده بود که نسبت به دوره قبل 50 درصد رشد داشته است که پس از داوری در 3 مرحله 8 اثر (8 اثر تربیتی، 6 اثر مشاوره ای و 4 اثر آسیب های اجتماعی) به مرحله کشوری راه یافتند.

حسین محرمی،مدیر آموزش و پرورش شهرستان سرعین نیز در این آیین ضمن خیرمقدم گویی به حاضرین نقش آموزش و پرورش را در رشد هر کشوری انکار ناپذیر عنوان کرد و گفت: مدرسه جلوه ای از تحول و مکانی برای تعاملات اثربخش است.

وی با تقدیر از عملکرد مربیان و معاونین پرورشی مدارس اظهار کرد: بدون شک نوجوانی مرحله حساس هر دانش آموز است، بنابراین بایستی با آگاهی بخشی به دانش آموزان در این برهه از زندگیشان در رشد همه جانبه و تمام ساحتی آنان شریک باشیم.

در این مراسم ضمن قرائت پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت اختتامیه های استانی یازدهمین دوره جشنواره نوجوان سالم (یاریگران زندگی)، از منتخبین 180 اثر فاخر مرحله مرحله استانی یازدهمین جشنواره نوجوان سالم با حضور رییس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار