فرماندار اسلامشهر:

ترویج فرهنگ کتابخوانی از مهم‌ترین امور فرهنگی در جامعه است

اسلامشهر (پانا) - فرماندار اسلامشهر یکی از مهم‌ترین امور فرهنگی در شهرستان اسلامشهر و جامعه را ترویج فرهنگ کتابخوانی دانست که شورای فرهنگ عمومی شهرستان می‌بایست با تشکیل هیات‌های اندیشه‌ورز در این زمینه کار کند.

کد مطلب: ۱۲۷۶۹۰۱
لینک کوتاه کپی شد
ترویج فرهنگ کتابخوانی از مهم‌ترین امور فرهنگی در جامعه است

حسین کشاورزیان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلامشهر در مراسم اختتامیه نخستین عهدواره سراسری چله مهدویت بخش کتاب، که در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برگزار شد، در سخنانی با تشریح نحوه برگزاری عهدواره اظهار کرد: عهدواره چله مهدویت از اواخر بهمن ۱۴۰۰ با دریافت آثار شرکت کنندگان در بخش کتاب شروع به کار کرد و به دلیل استقبال زیادشرکت کنندگان که قرار بود جشنواره در نیمه شعبان به اتمام برسد تا پایان ماه مبارک رمضان تمدید شد؛ حدود 100آثر در حوزه کتاب و با موضوع مهدویت به دبیرخانه شهرستان اسلامشهر از سراسر کشور ارسال شد.

وی تصریح کرد: داوران بخش کتاب از اساتید برجسته کشور، آثار ارسالی را داوری کردند و نفرات اول تا سوم را انتخاب شدند و مراسم اختتامیه کشوری نیز با حضور وزیر ارشاد و فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهران برگزار خواهد شد.

در ادامه حسین حبیبی فرماندار اسلامشهر، نیز در سخنانی بیان کرد: همگان می‌دانیم شهرستان اسلامشهر به نام شهر حافظان قرآن و قهرمانان ورزشی معروف است، اما در زمینه سایر هنرمندان رشته‌های هنری و جوانان نخبه کار زیادی انجام نشده و می‌بایست با کار فرهنگی این افراد شناخته شوند.

حبیبی افزود: یکی از مهم‌ترین کارهای فرهنگی، در شهرستان اسلامشهر و در جامعه ترویج فرهنگ کتابخوانی است و شورای فرهنگ عمومی شهرستان می‌بایست با تشکیل هیئت‌های اندیشه ورز در این زمینه کار کند.

فرماندار اسلامشهر از مردم خواست امر کتاب و کتابخوانی را بسیار اهمیت بدهند و صرفاً کتاب را در ویترین کمد خانه‌های خود جهت تزئین قرار ندهند.

در این مراسم که معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری اسلامشهر، رئیس گروه فرهنگی اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی استان تهران، رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسلامشهر و سایر مسئولان شهرستان حضور داشتند از حجت‌الاسلام ابوالقاسم حسینی و مصطفی امیری که در بخش کتاب عهدواره چله مهدویت موفق به کسب رتبه‌های برتر دوم و سوم در جشنواره مهدویت شده بودند، تجلیل شد.

خبرنگار: ساسان حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار