امام جمعه کاشمر: 

روز عید فطر، روز حسرت است

کاشمر(پانا) - امام جمعه شهرستان کاشمر در خطبه اول نماز عید فطر گفت روز عید فطر در واقع برای کسانی که به ماه مبارک رمضان بی توجهی کرده و روزه نگرفتند، روز حسرت است.

کد مطلب: ۱۲۷۵۹۸۸
لینک کوتاه کپی شد
روز عید فطر، روز حسرت است

حجت السلام و المسلمین جواد طاهری ضمن تبریک عید بر همه مردم جهان اسلام، گفت: امام صادق علیه السلام فرمودند: لحظه ای که مردم به سوی نماز عید فطر حرکت می کنند، دقیقاً مانند زمانی است که انسان از فقر خارج شده و وارد صحرای محشر شده است، همانطور افرادی که از برپایی نماز عید فطر خوشحال هستند علت خوشحالی شان این است که یک ماه عبادت کردند.

عده‌ای هم عید فطر و همچنین ماه رمضان برایشان‌ مهم نیست و آنها پاداش های خداوند متعال را می بینند حسرت می خورند و لذا امروز روز حسرت برای کسانی است که به ماه مبارک رمضان بی توجهی کرده‌اند.

امام جمعه کاشمر در خطبه دوم بیان کرد: در کتاب المراقبات مهمترین نگرانی که در پایان برای مومنین ذکر می کند، مراقب باشید آنچه را به زحمت به دست آمده اید یک روح لطیف پیدا کرده اید این روحیه را حفظ کنید.

وی در ادامه ضمن تبریک هفته معلم به تمامی معلمین کشور، گفت: افتخار معلمین ما این است که شهید آیت الله مطهری الگوی آنها باشد، و شهید مطهری همیشه به دنبال پاسخگویی به سوالات نوجوانان و جوانان بود.

طاهری در پایان از زحمات معلمین تشکر کرد و از آنها خواست که الگوی خوبی برای آینده سازان کشور باشند.

برگزاری نماز عید فطر با حضور پرشور مردم شهدستان کاشمر در محل زیارتگاه آیت الله مدرس(ره) برگزار شد.

خبرنگار دانش آموز: ابوالفضل مودب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار