تامین یک و نیم ملیون تن نهاده‌های دامی و ذرت برای مصرف داخلی

تهران (پانا) - معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی از تامین یک و نیم ملیون تن نهاده‌های دامی و ذرت برای مصرف صنایع دام و طیور کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۷۵۸۶۶
لینک کوتاه کپی شد
تامین یک و نیم ملیون تن نهاده‌های دامی و ذرت برای مصرف داخلی

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، معاون توسعه بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: یک و میلیون تن انواع نهاده های دامی برای برطرف کردن نیاز خوراک دامداری ها و طیور با تخصیص 3 میلیارد دلار ارز خریداری و تا پایان اردیبهشت در سامانه بازارگاه بارگزاری می شود.

عسگرزاده افزود: فروردین ماه نیز 700 هزارتن ذرت در سیستم بازرگاه بارگزاری کرده بودیم که به متقاضیان تحویل داده شد.

وی با اشاره به نوسانات اخیر در حوزه نهاده های دامی ادامه داد: خشکسالی در کشور و همچنین بروز جنگ بین اکراین و روسیه که از تولید کنندگاه ذرت و نهاده های دامی هستند موجب شد تا نظم و نظام تولید و تامین کالاهای اساسی به چالش کشیده شود و ما را مجبور به اتخاذ سیاست ها وبرنامه ریزی دیگری درباره تامین نیاز کشور کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به مشکلاتی که در حوزه تامین نهاده های دامی به وجود آمد و بعد از آن مشکلات کشتی رانی که اخیر ا در دریای سیاه وجود داشت ما را بر آن داشت تا با همکاری نهاد های مختلف کشور چون گمرک ، سازمان بنادر و کشتی رانی، وزارت صمت و جهاد کشاورزی بتوانیم بر مشکلات فائق بیایم و نیازهای کشور را به کالاهای اساسی تامین و وارد کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار