در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

عید واقعی روز رضایت خداوند از بندگان است

ملارد(پانا) - روزه‌داران شهرستان ملارد در مورد عیدفطر گفتند عید واقعی آن وقتی است که انسان رضای خدا را به دست بیاورد، پس درون خودمان را اصلاح کنیم و عید واقعی آن روزی است که در آن معصیت نکنیم.

کد مطلب: ۱۲۷۵۳۴۴
لینک کوتاه کپی شد
عید واقعی روز رضایت خداوند از بندگان است

رمضان، ماه میهمانی خدا به لحظه‌‌های آخرش می‌رسد و خوش‌ به سعادت آنان که گناهی از روح خود بشستند، حس تازه‌ای گرفتند و عید فطر، جشن بندگی و اطاعت را با شوق هر چه تمام‌تر برگزار می‌کنند.

تینا الماسی‌پور، دانش‌آموز کلاس پنجم از مدرسه ۱۶ آذر است و در مورد عید فطر گفت: «من و خانواده‌ام عید فطر را بسیار گرامی می‌داریم چرا که عید فطر یکی از بزرگترین عید مسلمانان است.در روز عید من و خانواده‌ام به دیدن خویشاوندان خود می‌رویم و دوست دارم نماز عید فطر را با آن‌ها بخوانم، مسلمانان در عید خوشحال هستند زیرا که پاداش یک ماه تلاش و کوشش خود را می گیرند».

رازیق حیدری یک شیرینی‌پز است و در مورد اهمیت دادن به عید بیان کرد: «من و خانواده‌ام عید فطر را یکی از بزرگترین و بهترین عیدهای مسلمانان می‌دانیم. در عید ما به دیدن فامیل‌ها و دوستان خود می‌رویم و عید را به هم تبریک می‌گوییم و دوست دارم در عید کارهای خوبی انجام دهم تا خداوند از من راضی باشد. همه ما مسلمان هستیم و عید فطر را دوست داریم، چون یک ماه پر از خیر و برکت است».

شیوا یاریان فوق‌لیسانس حقوق دارد و در مورد عید فطر گفت: «عید فطر آخرین روز ماه مبارک رمضان است در این روز نباید کسی روزه بگیرد. این عید یک جشن مذهبی است که همه مسلمانان جهان آن را جشن می‌گیرند و بسیار خوشحال هستند. در شب عید ما به نیازمندان کمک می‌کنیم تا آنها هم مثل مردم دیگر خوشحال باشند. در عید فطر من و خانواده‌ام به محل‌هایی که مخصوص ادای نماز و عید فطر هستند مراجعه می‌کنیم».

دانش‌آموخته حقوق ادامه داد: «در این روز مبارک سعی کنیم زیارت عاشورا بخوانیم، زکات فطره را پرداخت کنیم و سعی کنیم که به دیدن بزرگترها برویم و این روز مبارک را به آنها تبریک بگوییم».

وی در مورد بهترین خاطره خود در عید فطر می‌گوید: «من ۷ ساله بودم که در مسجد بودیم و هوا بسیار سرد بود، حیاط مسجد یخ زده بود و چون داخل مسجد جا نبود بیشتر مردم بیرون بودند و زیرانداز پهن کرده بودند و روزی آن نشسته بودند و مشغول نماز خواندن بودند، برای من بسیار عجیب بود که چرا با این شرایط سخت این مردم هنوز نماز می‌خوانند. وقتی که بزرگتر شدم فهمیدم که نماز عید فطر یک جشن همگانی و یک وحدت زیبا بین روزه‌دارانی است که یک ماه را نزد خداوند مهمان بوده‌اند».

فاطمه سلگی مدرس زبان است و می‌گوید: «من و خانواده‌ام عید فطر را فرصتی برای جشن گرفتن و کنار هم بودن می‌دانیم. در عید در کنار خانواده جمع می‌شویم و بسیار خوشحال هستیم، روز عید اعمالی هستند که بهتر است این اعمال را انجام دهیم مانند قرائت قران، خواندن نماز و کمک به نیازمندان و من دوست دارم این کارها را انجام دهم تا از پاداش الهی برخوردار بشوم».

وی خاطرنشان کرد: «تفسیری از امام علی(ع) داریم که می‌فرماید: عید فطر عید کسی است که خداوند روزه آن را پذیرفته است و نماز خود را ستوده است، مسلمان در عید فطر مانند بچه‌ای تازه متولد شده و پاک و نجیب است».

سلگی در مورد بهترین خاطره خود می‌گوید: «در عید خاطره زیاد دارم اما بهترین آن این بود که در کنار خانواده بودم و بسیار از عید لذت بردم».

آزاد غلامی شیرینی‌پز است و در مورد عید فطر بیان کرد: «ما عید فطر را بسیار خوب و گرامی می‌داریم و احساس می‌کنیم که به خداوند نزدیک‌تر شده‌ایم، در عید به جاهای دیدنی و به خانه دوستان و آشنایان می‌رویم. دوست دارم در عید کارهایی که مرا به خدا نزدیک‌تر می‌کند و باعث آرامش من می‌شود را انجام دهم به یتیمان کمک کنم تا آنها هم مانند بقیه بچه‌ها خوشحال باشند».

دانش‌‌آموز خبرنگار: زینب حیدری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار