یک معلم نمونه کشوری در گفت‌وگو با پانا:

آموخته‌های خود را به سمت یادگیری دانش‌آموزانم هدایت کردم

تهران (پانا) - یک معلم نمونه کشوری از فعالیت‌های خود برای تدریس به دانش‌آموزانش گفت.

کد مطلب: ۱۲۷۵۲۴۶
لینک کوتاه کپی شد
آموخته‌های خود را به سمت یادگیری دانش‌آموزانم هدایت کردم

بهاره نامداری، معلم نمونه کشوری در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «تا زمان اخذ مدرک کارشناسی ریاضی از دانشگاه تربیت معلم به مدت پنج سال در محل تولد خدمت می‌کردم که پس از آن و به تبعیت از همسرم که هم فرهنگی و اهل اقلید است، به آموزش و پرورش اقلید منتقل شدم. دارای دو فرزند هستم و در کنار وظایف مادری، در مدت 13 سال خدمت در مدیریت آموزش و پرورش اقلید، همواره به دنبال ادای حق معلمی در قالب به‌روزرسانی اندوحته‌ها و یادگیری بهترین روش تدریس بودم.»

وی با اشاره به اینکه صبر و حوصله، حل تمامی تمرینات کتاب به همراه دانش‌آموزان و پاسخ به آخرین سوالات تمام دانش‌آموزان را مقدم بر همه چیز می‌دانم، ادامه داد: «با شیوع ویروس کرونا، ضرورت به‌روزرسانی اطلاعات و استفاده از به‌روز‌ترین وسایل و امکانات رسانه‌ای بیشتر نمود پیدا کرد. قدم نخستین را مدیریت دبستان شهید محسنی «فریبا جمشیدی» کاملا هوشمندانه و با برگزاری کلاس‌های تولید محتوا در تابستان 99 برداشت که قدر این موقعیت را دانست و علاوه بر یادگیری، به تجهیز امکانات شخصی با لوازم کار و ممارست بسیار پرداختم.»

نامداری اضافه کرد: «در ادامه با تیزبینی و عنایت مسئولان مدیریت آموزش و پرورش اقلید به ویژه مدیریت آموزش و پرورش و معاونت آموزشی به عنوان سرگروه آموزشی پایه ششم برگزیده شده و بهترین وبینارهای آموزشی را با دعوت از بهترین اساتید تخصصی کشوری برای آموزگاران پایه ششم اقلید برگزار کردم.»

این معلم نمونه کشوری بیان کرد: «همزمان با همراهی جمعی از بهترین آموزگاران شهرستان اقلید، گروه تولید محتوایی را با عنوان «زکات علم» تشکیل داده و در ساعات خارج از مدرسه، اقدام به تولید محتواهای رایگان برای دانش‌آموزان پایه ششم کردم و در جشنواره‌ها و همایش‌ها شرکت کرده و اقدام به تولید و ارائه کارهای گروهی کردیم.»

وی تصریح کرد: «در همین اوقات بود که با حمایت مسئولان استانی و شهرستانی به قطب تولید محتوای کشوری معرفی شدم و از فرصت استقاده کرده و هم‌گروهی‌های خود در زکات علم را نیز به تیم تولید محتوای کشوری معرفی کردم. فرصت بهره‌مندی از کلاس‌های تولید محتوای کشوری و بهره‌مندی از اساتید توانمند آن بر غنای توانمندی‌هایم افزود. در این مدت با حفظ کامل تعهد معلمی و با همان انرژی قبل، کلاس‌های درسی خود را پیگیری و سعی کردم آموخته‌های خود را به سمت یادگیری دانش‌آموزان هدایت کنم که از این رهگذر فقط در سال 1401 موفق به بارگذاری 8 محتوای آموزشی تولید فردی و 14 محتوای آموزشی تولید گروهی مربوط به دروس پایه ششم در شبکه شاد شدم.»

نامداری درباره معرفی خود به عنوان معلم نمونه افزود: «در مورد انتخاب بنده به عنوان معلم نمونه کشوری که به یاری خداوند توانا حاصل شد، باید بگویم که هر چند فرآیند بارگذاری مستندات چهار روز بعد از کلاس‌های مدرسه تا پاسی از شب با دقت و حساسیت و توجه به تک تک جزئیات انجام شد اما این امر فرآیندی دو ساله بود که سال اول به تجربه برگزیده‌شدن به عنوان معلم نمونه منطقه ختم شد و نشان داد باید به تمام بندهای صلاحیت‌های معلمی به طور ویژه پرداخت.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار