نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی:

اختصاص 69 میلیارد تومان برای تکمیل احداث مدارس نیمه تمام جنوب استان

بوشهر (پانا) - نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت 60 میلیارد تومان برای تکمیل و احداث مدارس نیمه تمام جنوب استان و 9 میلیارد تومان برای تامین برق این مدارس اختصاص یافته است.

کد مطلب: ۱۲۷۴۲۳۴
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص 69 میلیارد تومان برای تکمیل احداث مدارس نیمه تمام جنوب استان

حجت الاسلام موسی احمدی در نشست با مدیرکل و شورای معاونان و مشاوران آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار کرد: باید با استفاده از معلمان معتقد به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب، زمینه تحقق اهداف سند تحول بنیادین و پرورش نسلی آینده ساز در مدارس استان فراهم شود.
وی افزود: گاهی اوقات در فضای مجازی بحث‌هایی در خصوص اختلاف نمایندگان استان با هم و یا نمایندگان با مسئولان استان مطرح می‌شود که واقعیت عینی ندارد و به طور غیرواقعی به آن دامن زده می‌شود، هر چند اختلاف سلیقه برای حفظ منافع حوزه انتخابیه و استان طبیعی است.
رییس مجمع نمایندگان استان بوشهر خاطرنشان کرد: در سال 1401 برنامه‌ریزی شده است تا نشست مشترک مجمع نمایندگان با رییس جمهور، وزرا، معاونان وزرا، مسئولان استانی و مدیران کل برگزار شود.
عضو کمسیون انرژی مجلس ادامه داد: در سال 1399بیش از 230 میلیارد تومان از طریق وزارت نفت برای حوزه جنوبی استان اختصاص یافت که پس از بررسی‌های کارشناسی در نشست‌های متعدد تصمیم گرفتیم این اعتبار را برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اختصاص دهیم.
احمدی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت آموزش و پرورش، اولین نشست را با مدیرکل وقت نوسازی مدارس استان برگزار کردیم تا وضعیت تکمیل مدارس نیمه تمام بررسی شود.
وی تاکید کرد: برای تکمیل مدارس نیمه تمام جنوب استان،60 میلیارد تومان اعتبار نیاز بود که 35 میلیارد تومان توسط سازمان نوسازی مدارس و ما بقی توسط اعتبار وزارت نفت تامین شد.
نماینده جنوب استان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با وجود پایان عملیات احداث برخی از مدارس و تامین تجهیزات، اما به دلیل مشکل برق، افتتاح این پروژه‌ها به تعویق افتاده بود که پس از برگزاری نشست مشترک با مدیران سازمان‌های مربوطه،9 میلیارد تومان برای حل این مشکل و افتتاح مدارس در هفته دولت اختصاص یافته است.
وی با اشاره به اهمیت بومی گزینی در استخدام‌ها برای حل مشکل نیروی انسانی اظهار کرد: در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای حق التدریس، با رایزنی فراوان موفق به افزایش سهمیه استانی شدیم که فقط 200 نفر در شهرستان‌های کنگان و عسلویه تبدیل وضعیت شدند که گام مهمی برای حل مشکل نیروی انسانی در این 2 شهرستان بود.
احمدی یادآور شد: در مجلس نهم در نامه‌ای به وزیر موضوع نخبه پروری را مطرح کردم که پس از آن نامه، تامین اعتبار این موضوع به سازمان منطقه ویژه واگذار شد که تاکنون نیز ادامه دارد.
عضو کمسیون انرژی مجلس یازدهم گفت: پس از نشست‌های متعدد با وزیر و معاونان وزارت نفت، شورای راهبردی پتروشیمی‌ها220 میلیارد تومان برای سال 1400 و 380 میلیارد تومان برای سال 1401 اختصاص داده است.
وی در پایان تاکید کرد: ما پیگیریم که این اعتبار در سال جاری به هزار میلیارد تومان معادل نیم درصد صادرات پتروشیمی افزایش یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار