مهاجرین افغان در پارسیان همیشه آرامش داشته‌اند

هرمزگان(پانا) - هیات قرآنی افاغنه در یکی از شب‌های ماه مبارک رمضان میزبان اهالی شهر پارسیان بودند تا نشان دهند فتنه ایرانی- افغانی در نطفه خفه شده است.

کد مطلب: ۱۲۷۲۹۷۵
لینک کوتاه کپی شد
مهاجرین افغان در پارسیان همیشه آرامش داشته‌اند

یکی از رسومات زیبایی که در شهر پارسیان برقرار است برپایی محافل قرآنی شبانه در منازل می باشد که مردم بعد از انجام فرایض دینی در مساجد و حسینیه ها به منازل قرآنی هم سر می زنند و به تلاوت قرآن می پردازند.

یکی از هیات های قرآنی که میزبان اهالی شهر است هیات افاغنه می باشد که در شرایط کنونی بسیار حائز اهمیت است و نمازگزاران مسجد علی اکبر (ع) به دلیل بروز فتنه ی اخیر و اختلاف افکنی میان برادران افغانی و ایرانی در این مکان حاضر شدند تا ثابت کنند همچون گذشته دوستی و برادری میان آنان حاکم است.

رضا قاضی زاده یکی از افغانیان مهاجر است که ۳۰ سال در پارسیان زندگی کرده است و در این باره می گوید: ما همیشه با آرامش در این جا زندگی کرده ایم و هیچ اختلافی نداشته ایم و قطعا انتشار کلیپ های تفرقه انگیز کار دشمنان این دو ملت است و از نظر من این کار شکست خورده و راه به جایی نخواهد برد. چرا که دشمن به سمت انفجار در مساجد افغانستان روی آورده و دست به قتل عام مردم بی گناه زده است. توصیه من به مردم دو ملت این است که بیدار باشیم و فریب فتنه ایرانی- افغانی و یا شیعی- سنی نخوریم و در فضای مجازی بسیار هوشیار باشیم و دشمنان بدانند که این طرح ها به هیچ جایی نمی رسد.

حجت الاسلام عبداللهی امام جماعت مسجد گفت: افتخار داشتیم که در شب قدر در جمع با صفای مهاجرین افغان مقیم شهر حضور داشته باشیم. تاکید قرآن بر وحدت امت اسلام در این برهه ی مهم است و آرامش و بیداری دو ملت ضرورت بیش از پیش دارد.

در پایان حاضرین در جلسه ضمن محکومیت حرکت دشمنان و مزدوران واداده با گرفتن عکس یادگاری دوستی، برادری و وحدت خود را به نمایش گذاشتند.

خبرنگار: حسین عباسیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار