رشد ۱۴۰ درصدی اقدامات خیرین تامین سلامت فارس در سال 1400

شیراز (پانا) - مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس از رشد ۱۴۰ درصدی اقدامات خیرین تامین سلامت در سال ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: این مدت بیش از ۲۷۷ تفاهم نامه به ارزش ۴۰۱ میلیارد تومان با خیران منعقد شده است.

کد مطلب: ۱۲۶۹۳۱۹
لینک کوتاه کپی شد
رشد ۱۴۰ درصدی اقدامات خیرین تامین سلامت فارس در سال 1400

علی اکبر رامجردی در جلسه ویدئو کنفرانس با خبرنگاران در تشریح عملکرد مجمع خیرین تامین سلامت فارس گفت: در سال گذشته علاوه بر انعقاد ۲۷۷ تفاهم‌‌نامه ، ۹۲ میلیارد تومان نیز جذب شده که این عدد در واقع کمک‌هایی بود که خیرین به مراکز حوزه سلامت داشتند.

او گفت: حجم تفاهم نامه‌ها در حوزه عمرانی بیش از ۳۴ درصد، اهدای ملک ۵۸ درصد، ۴.۵ زمینه کمک به تجهیزات پزشکی و یک و نیم درصد بحث‌های حمایتی در زمینه‌های مختلف بوده است.

رامجردی نیازسنجی در حوزه سلامت بصورت تخصصی را یکی از اقدامات سال گذشته عنوان کرد و گفت: در این مدت هزار و ۹۶۰ نیاز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز شناسایی و اولویت بندی شد که ۱۲۰ مرکز دولتی و خیریه بودند. همچنین ۴۵ هزارنفر نیز از سامانه نیازسنجی مجمع خیرین تامین سلامت فارس بازدید داشتند.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در حوزه بیماران نیازمند با کمک مجمع خیرین و موسسه مهر حضرت زهرا (س) به بیش از ۱۱ مراجعه کننده خدمات مددکاری ارائه شد.

به گفته رامجردی، ۳۹ درصد افراد مراجعه کننده که نزدیک به ۴ هزار و ۳۰۰ نفر بودند مورد حمایت قرار گرفتند و عمده حمایت‌ها از طریق وام‌های قرض الحسنه به ارزش یک میلیاد و ۸۰۰ میلیاون تومان بوده است و کمک‌های بلاعوض برای افراد گرفتار برای هزینه اقامت ۲۴۵ میلیون تومان دراین راستا کمک شد.

او گفت: در حوزه کمک‌های دانشجویی و نیاز‌های ضروری دانشجویان به ۱۳۰ دانشجو با معرفی معاونت دانشجویی یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه ضروری پرداخت شد.

این مقام مسئول گفت: همچنین در سال قبل بیش از ۵۲ جلسه با خیران برگزار شد و ۵۳۰ مورد پیگیری هماهنگی بین بخشی انجام شد و این مهم موجب نتیجه مطلوب نیات خیرین است.

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس ضمن درخواست از هم افزایی و همکاری مردم، خیران و مسئولان، گفت: در سال ۱۴۰۱ نیز چند اولویت داریم که احداث 67 پروژه نیمه تمام در حوزه‌های درمان، بهداشت و آموزشی توسط خیرین در حال انجام است و بالغ بر ۹۱ هزار متر مکعب حجم دارند و ارزش آن‌ها بیش از ۶۵۰ میلیارد تومان است.

رامجردی از خیران فارسی خواست تا در تامین هزینه احداث مراکز خیرساز مشارکت داشته باشند و پیش‌بینی کرد که امسال ۳۰ درصد از پروژه‌ها در واقع ۲۰ پروژه به بهره برداری برسد و پس از ۲ سال وقفه اجلاس خیران برگزار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار