260 پروژه نیمه تمام بهداشتی، درمانی در فارس نیازمند یاری خیرین

شیراز (پانا) – دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس از خیرین برای مشارکت در تکمیل 260 پروژه نیمه تمام در حوزه بهداشتی و درمانی در فارس، دعوت کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۰۵۳۴
لینک کوتاه کپی شد
260 پروژه نیمه تمام بهداشتی، درمانی در فارس نیازمند یاری خیرین

مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دانشگاه سعی دارد در یک اقدام جهادی، در راستای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام گام بردارد، گفت: در یک دهه گذشته تحریم‌های ظالمانه و شرایط اقتصادی کشور، تکمیل پروژه‌ها را با مانع مواجه کرده است که در بخش سلامت ۲۶۰ پروژه نیمه تمام با در نظر گرفتن اولویت‌ها مشخص شده است و سعی داریم با مشارکت خیرین این پروژه‌ها را تا پایان 1402 به اتمام برسانیم.

محمود نجابت ادامه داد: از این تعداد پروژه ۲۱۰ پروژه بهداشتی شامل خانه بهداشت و مرکز سلامت در نقاط مختلف استان و ۵۰ پروژه درمانی شامل اورژانس و درمانگاه و.. است که ۴۰ پروژه از این تعداد مربوط به شهر شیراز و ۲۲۰ پروژه مربوط به سایر شهرستان‌های استان است.

وی از نیاز یک هزار میلیارد تومانی اعتبار برای تکمیل این پروژه ها سخن گفت و افزود: قطعا تامین این مبلغ برای دولت کار دشواری است و امیدواریم خیرین پای کار بیایند و در تکمیل این پروژه‌ها مشارکت کنند که با حمایت استانداری، دانشگاه و خیرین شاهد بهره‌برداری از این پروژه‌ها باشیم.

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس، نیز در ادامه گفت: برای رفع مشکل تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استان براساس الگوی مشارکتی که از سال‌ها پیش در فارس فعال است، مراحل تکمیل ۲۶۰ پروژه نیمه‌تمام دولتی با مشارکت خیرین و اعتبار یک هزار میلیاردی قرار است در استان آغاز شود.

علی اکبر رامجردی افزود: از این تعداد ۱۷۰ پروژه را خیرین و دفتر مجمع خیرین با اعتباری معادل ۵۳۶ میلیارد تومان تقبل کرده‌اند که از این تعداد ۵۵ پروژه در شهرستان و ۷ پروژه در شیراز است.

وی با انتقاد از شرایط تخصیص بودجه در دولت، گفت: یکی از مشکلاتی که در فارس با توجه به حضور فعال خیرین تامین سلامت وجود دارد، این است که تخصیص اعتبارات دولتی به پروژه‌های سلامت در اختیار استان نیست و بعضا شاهد حضور اعتبارات دولتی و کمک‌های خیرین در یک پروژه هستیم در حالیکه در پروژه ای دیگر هیچ کدام از این موارد نیست.

وی با این توضیح خواستار تفویض اختیار تخصیص اعتبارات به استان‌ها و دانشگاه علوم پزشکی شد تا باهماهنگی مجمع خیرین، پراکندگی منابع مالی دولتی و خیرین در پروژه‌های استان رعایت شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۸ پروژه با اعتبار یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در فارس تعهد خیرین است که در حال انجام است که از جمله می‌توان به بیمارستان خاتم الانبیاء، درمانگاه تخصصی بیمارستان چمران، ساخت اقامتگاه همراه بیمار اشاره کرد.

به گفته وی با تاکید بر اینکه یکی از حوزه‌های دیگر که خیرین می‌توانند مشارکت داشته باشند کمک به خرید تجهیزات پزشکی است، گفت: 42 میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تجهیزات پزشکی امسال توسط خیرین در استان فارس تامین شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار