مشاور آموزش و پرورش ملارد:

برنامه‌ریزی مدارس و تلاش مضاعف دانش‌‌آموزان، راهی برای رفع مشکلات درسی آن‌ها است

ملارد(پانا) - مشاور آموزشگاه فاطمیه آموزش و پرورش ملارد، در مورد رفع کمبودها و عقب‌افتادگی دانش‌‌آموزان در دروس تحصیلی گفت با برنامه‌ریزی کلاس‌های فوق‌برنامه و تلاش بیشتر دانش‌آموزان، می‌توان از چالش ضعیف بودن یادگیری با موفقیت عبور کرد.

کد مطلب: ۱۲۶۹۲۹۳
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌ریزی مدارس و تلاش مضاعف دانش‌‌آموزان، راهی برای رفع مشکلات درسی آن‌ها است

زینب سلمانی صفرپور مشاور آموزشگاه فاطمیه آموزش و پرورش ملارد در مورد روحیه دانش‌‌آموزان پس از گذراندن قرنطینه گفت: قطعاً در خانه ماندن، برای هیچ کس خوب نیست و بر روحیه انسان‌ها تاثیرات منفی خواهد داشت، بنابراین می‌توانیم بگوییم که دانش‌آموزان هم از این پیامد مستثنی نبودند و از لحاظ روحی روانی، دچار مشکلاتی شدند.

وی ادامه داد: با بازگشایی مدارس دانش‌آموزان حال بهتری را دارا شدند، زیرا از یک طرف از محیط تکراری خانه خارج شده و دوستان و معلمان را بصورت حضوری می‌بینند، از طرف دیگر درس خواندن راحت‌تر شده و می‌توانند استفاده بیشتری از حضور معلم و کلاس ببرند.

مشاور مدرسه فاطمیه بیان کرد: با قرنطینه‌شدن، دانش‌آموزان آن طور که باید نتوانستند در یادگیری دروس موفق باشند، چون همه ما انسان‌ها از صحبت کردن حضوری بیشتر متوجه مطلب و بیان شخص گوینده می‌شویم، چرا که علاوه بر زبان سر، زبان بدن هم در رساندن مطلب تاثیر به سزایی دارد و اینکه سر کلاس پرسش و پاسخ وجود دارد و همین تکرار باعث یادگیری بیشتر و حال بهتر خواهد شد.

وی در مورد راهکارهای کاهش افت یادگیری تصریح کرد: به نظر من تلاش خود دانش‌آموز خیلی مهم هست و اینکه مدیران مدارس، برای دانش‌آموزانی که در دروس پایه مثل ریاضی و زبان، مشکل دارند، کلاس‌های فوق‌العاده ترتیب دهند.

صفرپور پیرامون نقش مشاوران در حل این مشکل افزود: مشاوران می‌توانند سهم مهمی در حل این بحران، داشته باشند و در ارائه نکات برنامه‌ریزی درسی، نحوه مطالعه درست و همچنین در برطرف کردن مشکلات روحی و روانی دانش‌آموزان تلاش کنند، ولی بیشترین کمک را خود دانش‌‌آموز با برنامه‌ریزی درست و استفاده از فرصت باقیمانده و تلاش بیشتر می‌تواند در حق خودش انجام دهد.

دانش‌آموز خبرنگار: زهرا عین آبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار