تیراندازی در قلب تل‌آویو با 4 کشته و 11 زخمی

تهران (پانا) - المنار به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرد بر اثر تیراندازی در تل‌آویو تاکنون چهار نفر کشته و ۷ نفر زخمی شده‌اند.

کد مطلب: ۱۲۶۸۹۸۵
لینک کوتاه کپی شد
تیراندازی در قلب تل‌آویو با 4 کشته و 11 زخمی

«ایلی لیوی» سخنگوی پلیس رژیم صهیونیستی در تل آویو اعلام کرد که ظاهرا تیراندازی در سه مکان مختلف صورت گرفته است. لیوی تاکید کرد که حال دست کم 4 نفر از مجروحان وخیم است و همگی به بیمارستان منتقل شدند.

مسئولان اسرائیلی از صهیونیست‌ها خواسته‌اند در خانه بمانند و به هیچ وجه خارج نشوند.

روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت تاکید کرد که نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم اکنون در مقر وزارت جنگ در "کریاه" حضور دارد و اتفاقات مرتبط با حادثه تیراندازی امشب را پیگیری می‌کند.

رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند صدای انفجار در تل آویو ناشی از پرتاب نارنجک دستی توسط سومین مجری عملیات امشب به سمت نظامیان اسرائیلی بوده است. رسانه‌های صهیونیستی می‌گویند صدها سرباز و نیروی امنیتی 3 ساختمان در تل‌آویو را محاصره کرده‌اند. آنها احتمال می‌دهند یکی از عاملان تیراندازی، چندین نفر را در این ساختمان‌ها گروگان گرفته باشد.

منابع عبری زبان تاکید کردند که نیروهای پلیس پس از ورود به اولین ساختمان متوجه شدند که خالی است و کسی آنجا حضور ندارد و اکنون در حال جست و جوی دیگر ساختمان‌ها هستند. شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این عملیات توسط یک فرد مسلح انجام شده که هنوز آزاد است و بازداشت نشده است.

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که صدها نفر از نیروهای پلیس و ارتش رژیم صهیونیستی در خیابان‌های تل آویو مستقر شده و در تلاش برای یافتن مجری عملیات امشب هستند اما به رغم گذشت چند ساعت از این عملیات، تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده‌اند. این در حالی است که قبل از این گفته شده بود مجریان این عملیات 3 نفر هستند که دو نفر از آنان به شهادت رسیدند.

جنبش مقاومت اسلامی حماس عملیات قهرمانانه امشب در تل آویو را تبریک گفت و آن را پاسخی طبیعی و مشروع به جنایات روزافزون اشغالگران اسرائیلی علیه ملت، سرزمین و مقدسات فلسطین به ویژه قدس و مسجد الاقصی دانست. جنبش جهاد اسلامی عملیات قهرمانانه امشب در تل آویو که به کشته و زخمی شدن بیش از 16 اسرائیلی منجر شد، را تبریک گفت.

دکتر یوسف الحساینه عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی تاکید کرد که این عملیات همچون طوفانی بود که لرزه بر اندام صهیونیست‌های بزدل در خیابان دیزنگوف انداخت. کانال ۲۰ عبری طی اعترافی، نهادهای امنیتی اسرائیل را به چالش کشیده و اعلام کرد که پس از گذشت یک ساعت و نیم از آغاز تیراندازی، نیروهای امنیتی همچنان در بازداشت مجری عملیات ناکام هستند.

نیر دفوری تحلیلگر کانال ۱۲ عبری از جزئیات عملیات گزارش داد و گفت که مجری عملیات از یک سلاح کمری استفاده کرده و ۱۲ تیر شلیک کرده که ۹ نفر مورد اصابت قرار گرفته‌اند و به نظر می‌رسد مجری عملیات در زمینه تیراندازی دارای مهارت ویژه‌ای بوده است. رسانه‌های صهیونیستی گزارش داده‌اند که در پی تیراندازی در خیابان «دیزنکوف» خدمات حمل و نقل عمومی به مرکز تل‌آویو متوقف شد.

برخی منابع گزارش دادند بعد از تیراندازی در مرکز تل‌آویو بیش از ۱۰۰۰ سرباز اسرائیلی در این شهر حضور دارند. پس از عملیات موفقیت آمیز مجاهدین فلسطینی، جشن و شادی سراسر فلسطین را فراگرفته است.

همچنین به گزارش شبکه تلویزیونی المنار به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونیستی، بر اثر تیراندازی در تل‌آویو تا کنون چهار نفر کشته و ۷ نفر زخمی شده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار