ماه مبارک رمضان، ماه غبار روبی از مساجد

شهرکرد (پانا) - آیین غبار روبی و عطرافشانی مسجد امام هادی (ع)،شهرک منظریه شهرکرد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۶۷۶۹۷
لینک کوتاه کپی شد
ماه مبارک رمضان، ماه غبار روبی از مساجد

حجت‌الاسلام مصطفی رئیسی امام جماعت مسجد امام هادی در گفت و گو با پانا گفت:«همه ساله با عنایت خداوند متعال و با همکاری نمازگزاران، اعضای پایگاه بسیج ام البنین نظافت خانه خدا انجام می شود تا آماده ورود به خانه خدا شویم.»

رئیسی در ادامه گفت:« مسجد خانه ارجمندی است که خداوند به بزرگداشت آن فرمان داده است. احترام و بزرگداشت مسجد، تعظیم شعایر الهی و تلاش در راه عمران، آبادانی و پاکیزگی آن، نشانه ایمان به خداست. برخلاف آن چه گاه تصور می شود، آبادانی مسجد تنها به معنای ساختن و تعمیر بنای آن نیست، بلکه حضور در مسجد و پر رونق نگاه داشتن آن و سعی در پاکیزگی و نظافت آن به عنوان خانه خداوند متعال و مکانی برای راز و نیاز بنده با مولای خود، از مصادیق روشن آباد کردن مسجد است؛ بنابراین، حفظ و پاکیزگی مساجد، بزرگداشت آنهاست و هرگونه کوتاهی در این زمینه، بی احترامی به مقدس ترین مکان ها به شمار می آید.»

وی ادامه داد:«پاکیزگی، شوق و نشاط می آورد و مسجد پاکیزه، مانند چمن سبزی است که کبوتر روح آدمی از آن به آسمان الهی پر می گشاید. آدمی در محیط پاکیزه، قدرت و زیبایی الهی را نیکوتر می بیند و روح خویش را راحت تر به زلال طهارت باطنی می سپارد. اسلام برای حفظ پیوند ناگسستنی طهارت ظاهر و باطن، به بهداشت و پاکیزگی مسجد توصیه کرده است.»

در آخر مصطفی رئیسی از تمامی نمازگزاران و اعضای بسیج ام البنین که در نظافت مسجد کمک کردند تشکر کرد.

دانش آموز خبرنگار: فاطمه آقابابایی بنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار