بازشدن مدارس رهایی از خستگی آموزش مجازی است

رودهن (پانا) - شور و نشاط ناشی از بازگشایی مدرسه بعد از تعطیلات نوروز در میان اکثر دانش‌آموزان موج می‌زند و بسیاری از آنها آموزش‌های مجازی را دیگر خسته‌کننده و بازشدن مدارس را رهایی از این کسلی و تکراری بودن آن، می‌دانند.

کد مطلب: ۱۲۶۷۴۶۸
لینک کوتاه کپی شد
بازشدن مدارس رهایی از خستگی آموزش مجازی است

کرونا و تمام‌حواشی‌اش یکباره جوامع را دربرگرفت و نظم و روال طبیعی را در تمام دنیا از بین برد که از جمله این مکان‌ها، نهاد آموزش و پرورش و در بطن آن مدارس بود که تعطیل شد و شکل و رنگ مجازی به خود گرفت. گرچه خیلی تلاش شد که ضربه‌های وارده به بدنه آموزش و پرورش و در راس آن دانش‌آموزان کم‌ باشد، اما ناگزیر خیلی از آسیب‌ها افسار گسیخته‌تر عمل کردند و شاهد افت‌تحصیلی، یادگیری‌های ناقص، عدم درک درست مفهوم، وابستگی به دنیای مجازی و بسیاری موارد دیگر بود که در این دو سال بسیار مورد تحلیل و بررسی قرار گرفتند.

نکته‌ای که همیشه پابرجا ماند و مورد دفاع قرار گرفت این بود که هیچ روش و ایده‌ای جای آموزش حضوری در مدرسه را نمی‌گیرد. حال که در بهار طبیعت و بعد از تعطیلات نوروز، مدرسه‌ها قرار است به روال عادی خود برگردند، تعدادی از دانش‌آموزان در گفت و گو با پانا در خصوص بازگشایی مدارس حس و حال خود را بیان کردند.

سامان صدوقی، دانش‌آموز کلاس سوم است که به پانا گفت: «فقط که نباید درس بخوانیم ما باید به مدرسه برویم تا با بقیه دوست شویم، حرف بزنیم، در زنگ‌ ورزش بازی کنیم، بعضی وقت‌ها اردو برویم، وقتی در کلاس هستیم و معلم درس می‌دهد بیشتر می‌توانیم یاد بگیریم و اشکالات خودمان را بپرسیم تا مجبور نباشیم یک فیلم را چندبار ببینیم که یاد بگیریم.»

امیرحسین صفرزاده، دانش‌آموز مقطع پیش‌دانشگاهی نیز از بازگشایی مدارس ابراز خرسندی کرد و گفت: «دانش‌آموزانی مثل من که در مقطع متوسطه دوم در حال تحصیل بودند به نظرم خیلی بیشتر از آموزش مجازی ضربه خوردند. ما در سال‌های حساسی به لحاظ تحصیلی بودیم و متاسفانه کرونا همه چیز را خراب کرد و ما را از خیلی از آموزش‌ها و یادگیری‌های بهتر که می‌توانستیم با حضور در مدرسه و کلاس دریافت کنیم محروم کرد.»

وی در ادامه اذعان کرد: «بی‌نظمی در آموزش و یادگیری، مشکلات اینترنت، اعمال سلیقه‌ها و رفتارهای مختلف هم در آموزش و هم از سمت دانش‌آموزان در بحث یادگیری و حتی گریز و امتناع‌هایی که از طرف همه دانش‌آموزان به بهانه‌های مختلف برای یادگیری، ناخودآگاه و یا حتی عمدی پیش‌ آمد، متاسفانه باعث افت تحصیلی در همه ما دانش‌آموزان شد و مسلما حضوری شدن مدارس هرچند خیلی دیر، برای دانش‌آموزان پیش‌دانشگاهی، اما برای دانش‌آموزان دیگر پایه‌ها، بسیار مفید و اثرگذار خواهد بود.»

هانیه جمشیدی، دانش‌آموز کلاس پنجم نیز از بازشدن مدارس بسیار خوشحال است و درباره دلیل این همه خوشحالی گفت: «دوست دارم به مدرسه بروم و دوستانم را حضوری ببینم. وقتی در کلاس همه با هم‌ هستیم و معلم‌مان درس می‌دهد، خیلی بهتر درس را یاد می‌گیریم و حوصله‌مان سر نمی‌رود، یادگیری در خانه و از روی فیلم و به صورت مجازی خیلی سخت و خسته‌کننده است.»

این دانش‌آموزان نمونه‌های کوچکی از تمام دانش‌آموزان بودند. حتی اگر در میان آنان دانش‌آموزانی باشند که به دلیل وابستگی به آموزش‌های مجازی از بازگشایی دچار استرس و یا عدم رضایت شوند، اما نباید فراموش کرد که اکثر دانش‌آموزان حضور در مدرسه را موجب خوشحالی و رهایی از کسالت آموزش‌های مجازی می‌دانند و بی‌صبرانه منتظر ۱۴ فرودین برای ورود به مدرسه، نشستن پشت میز و صندلی‌ها و بهره‌برداری از آموزش حضوری هستند.

دانش‌آموز خبرنگار: نازنین‌زهرا افراه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار