مدرسه پروین اعتصامی به آموزش و پرورش بازگردانده می‌شود

مسعود بهرامی: تعریف آموزش حضوری، حضور کامل دانش‌آموز در مدرسه بدون آموزش‌های ترکیبی است

رودهن (پانا) - سرپرست آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، تعریف آموزش حضوری را، حضور کامل دانش‌آموز در مدرسه و بدون استفاده از آموزش‌های ترکیبی اعلام‌ کرد و خواستار بسیج مشارکتی تمامی عوامل و کارکنان برای تحقق این امر شد.

کد مطلب: ۱۲۶۷۱۲۷
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه پروین اعتصامی به آموزش و پرورش بازگردانده می‌شود

مسعود بهرامی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران ضمن‌ بازدید و دیداری که با زهرا رستمی مدیر آموزش و پرورش منطقه رودهن، اعضای شورای معاونین آموزش و پرورش رودهن، حمیدرضا ذوالفقاری رئیس شورای آموزش و پرورش رودهن و اعضای مجمع خیرین‌ مدرسه‌ساز انجام داد گفت: مسائل و موانع موجود در مسیر تحقق اهداف آموزش و پرورش باید به صورت یک به یک و با توجه به اولویت مورد بررسی قرار گیرد و مرتفع شود و در این زمینه به صورت کارشناسانه و کاملا مطالعاتی وارد عمل شد.

او ضمن تأکید بر لزوم برگزاری مرتب جلسات شورای آموزش و پرورش مناطق بیان کرد: قانون شورای آموزش و پرورش یک قانون مترقی و در حال توسعه است و ظرفیت‌های قابل استفاده و ارزشمند بسیاری دارد که باید از این ظرفیت‌ها بهره کافی را برد و در جهت ارتقای کیفی آموزش و پرورش از آن استفاده کرد تا دست‌یابی به اهداف میسر شود و سطح بالاتری از آموزش را بتوانیم به دانش‌آموزان ارائه دهیم.

وی افزود: تمامی مصوبات شورای آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۰ باید اجرایی و نتایج حاصل و مصوبات مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار بگیرد و دلایل عدم اجرایی نشدن برخی مصوبات به صورت اصولی و کامل دقیق بررسی شود، موانع و مشکلات برطرف و زمینه‌های ارتقای مصوبات اجراشده هم‌ پیگیری شود.

بهرامی همچنین درباره سرمایه‌های آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: حفظ املاک آموزش و پرورش و اسناد مالکیت اراضی از اولویت‌های این نهاد است و باید درخصوص تبدیل اسناد به سند تک برگی اهتمام ویژه صورت پذیرد و از این مکان‌ها در جهت اهداف آموزش و پرورش در هر منطقه نهایت استفاده اصولی صورت گیرد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در ادامه درباره بازگشایی مدارس توضیح داد: تعریف آموزش حضوری این است که همه دانش‌آموزان در تمامی مقاطع تحصیلی ۵ روز در هفته یک شیفت کامل در مدرسه حضور داشته باشند و مطلقا آموزش ترکیبی نخواهیم داشت و تمامی مسئولان کلیه امکانات لازم برای تحقق این امر را لازم است به کار بگیرند.

در ادامه حمیدرضا ذوالفقاری رئیس شورای آموزش و پرورش رودهن‌ گزارشی از تراکم جمعیت دانش‌آموزی، تکمیل و ساخت سه مدرسه در سال گذشته در منطقه رودهن ارائه داد و در مورد مدرسه قدیمی پروین اعتصامی تصریح کرد: شورای آموزش و پرورش رودهن پیگیر بازگرداندن مدرسه قدیمی پروین اعتصامی به آموزش و پرورش، تغییر کاربری و حفظ و حراست از آن است و مراحل کاری و قانونی آن طی شده‌‌ است.

همچنین ذوالفقاری در ادامه ضمن خرسندی از بازگشایی مدارس، گفت: در بحث بازگشایی مدارس بعد از تعطیلات مقرر است که با تمام توان‌ ضمن اجرای برنامه‌های ابلاغی، شور و نشاط را به مدارس برگردانیم و در این‌ زمینه کلیه مسئولان‌ رودهن با یک‌ مشارکت جمعی و همگانی در راه تحقق این برنامه تلاش خواهند کرد.

زهرا رستمی مدیر آموزش و‌پرورش رودهن‌ نیز اظهار کرد: تمامی مدارس و کارکنان اداری و اجرایی مدارس زمینه‌ها و بستر‌های لازم جهت آموزش حضوری و پایان‌ دادن به آموزش مجازی را در دستور کار و اقدام قرار داده‌اند تا آموزش و پرورش بدون مانع و سریع به مسیر اصلی خود که همان آموزش حضوری هست برگردد، در این زمینه جلساتی با مدیران مدارس برگزار و هماهنگی‌های لازم انجام می‌شود.

پس از پایان این نشست اعضای حاضر در جلسه جهت بازدید از مدرسه قدیمی مدرسه پروین اعتصامی و مراکز ستاد اسکان عازم مدارس شدند.

خبرنگار: زهره صفرزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار