علی خسروی در گفت‌وگو با پانا

داورهای فوتبال ایران گوشت قربانی عروس و عذا شده‌اند

افرادی که به داور حمله می‌کنند باید مادام‌العمر محروم شوند

تهران (پانا) - پیشکسوت داوری فوتبال ایران معتقد است برخوردهای انضباطی با جریان اعتراضات به داوری در کمیته انضباطی و اخلاق فدراسیون فوتبال برخوردهای مناسبی نیست.

کد مطلب: ۱۲۶۵۳۳۳
لینک کوتاه کپی شد
داورهای فوتبال ایران گوشت قربانی عروس و عذا شده‌اند

علی خسروی در گفت‌وگو با پانا درباره عملکرد داوری‌های فوتبال ایران در سال 1400 گفت: « من 40 سال است به صورت حرفه‌ای دنبال داوری هستم و می‌گویم قضاوت‌های سال 1400 هیچ فرقی با چهل سال قبل ندارد فقط این را می‌دانم که در سالی که گذشت هجمه بر علیه داورها خیلی زیاد شده است. اما هنوز نمی‌دانم علت آن چیست و آیا خالی‌شدن استادیوم‌ها باعث این موضوع شده است؟ این هجمه‌ها ناجوانمردانه است و هر تیمی نتیجه نمی‌گیرد بر سر داور خالی می‌کند. داور گوشت قربانی شده که در عروسی سرو می‌شود، تا زمانی که ادامه پیدا کند سنگ روی سنگ بند نخواهد داشت و کمیته انضباطی و اخلاق باید به این مسئله ورود کنند. حتی اگر وی‌ای‌ار هم هم بیاید این اعتراضات و اشتباهات هست، عادت کرده‌ایم به این موضوع و همچنان هم ادامه دارد.»

وی در واکنش به عدم ورود تکنولوژی کمک داور ویدئویی در فوتبال ایران گفت: «ما مشکل تحریم داریم، اکثر داورهای ما پولشان را نتوانسته‌‌اند از فیفا بگیرند و تا مشکل تحریم حل نشود این ماجرا درست نخواهد شد، ماجرای خرید وی‌ای‌آر هم همین است، تحریم نمی‌گذارد خرید صورت بگیرد. فیفا باید وارد این ماجرا شود و یکسری شرکت‌ها که ایران را تحریم کردند بگوید که در بحث وی‌ای‌آر ایران را از تحریم خارج کنند. البته وی‌ای‌آر هم بیاید مشکلات خاص خودش را دارد اما به کم شدن اعتراض‌ها کمک خواهد کرد.»

کارشناس داوری فوتبال ایران در پایان درباره ادامه برخوردهای فیزیکی با داوران فوتبال ایران در سال 1400 گفت: « متاسفانه سال گذشته هم این موضوع وجود داشت. برخوردهای انضباطی باید تغییر کند و با شدت بیشتری در منقابل افرادی که به داور هتک حرمت می‌کنند برخورد شود. به نظر من افرادی که به داور حمله می‌کنند باید مادام‌العمر محروم شوند تا بقیه درس عبرت بگیرند اما جای تاسف دارد که باید بگومید حتی من شنیده‌ام در برخی کلاس‌های آموزش مربیگری می‌گویند وقتی مشکل در بازی دارید روی داور بریزید.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار