در گفت‌وگو با پانا

علی خسروی: آقای رشیدپور تلویزیون دادگاه نیست

سؤال غیرحرفه‌ای رشیدپور فوتبال مملکت را به هم ریخت؛ داور فعال در فوتبال حق مصاحبه درباره مسائل فوتبال را ندارد

تهران(پانا)- پیشکسوت داوری فوتبال ایران معتقد است جنجال به پا شده درباره دیدار صنعت نفت و استقلال به علت سوال غیرحرفه‌ای از سوی رضا رشیدپور بوده است.

کد مطلب: ۱۰۷۲۸۰۴
لینک کوتاه کپی شد
علی خسروی:  آقای رشیدپور تلویزیون دادگاه نیست

هفته گذشته در جریان یک برنامه تلویزیونی محمدرضا اکبریان داور بین‌المللی فوتبال ایران که مهمان برنامه بود، اعتراف کرد که در جریان دیدار صنعت نفت آبادان و استقلال تهران که فصل گذشته لیگ برتر، در آبادان برگزار شد، به اشتباه گل استقلال را مردود اعلام کرد. اعترافی که جنجالی جدید را در راستای ادعای عجیب استقلالی‌ها مبنی بر برنامه‌ریزی برای قهرمانی پرسپولیس ایجاد کرد و فرهاد مجیدی سرمربی جوان استقلال که سال قبل هم در آن بازی روی نیمکت استقلال حضور داشت، این اشتباه را عمدی و با دستور از مراجع بالاتر برای قهرمان کردن یک تیم خاص (پرسپولیس) عنوان کرد و پس از آن، رضا حسن‌زاده سرمربی تیم امید استقلال از دیگر داورهای ایران درخواست کرد که به اشتباهات خود اعتراف کنند.

علی خسروی در گفت‌وگو با پانا درباره حواشی ایجاد شده پس از اعتراف به اشتباه توسط محمدرضا اکبریان داور دیدار صنعت نفت و استقلال به ضرر استقلال گفت: اولین چیزی که درباره این موضوع باید بگویم این است که مجری‌هایی که در برنامه‌های مختلف تلویزیونی اجرا می‌کنند، باید مقداری سؤالاتشان هم مسئولانه باشد، توجه کنید که یک غیرحرفه‌ای آقای رشیدپور چطور فوتبال مملکت را به هم ریخته است.

وی ادامه داد: آقای رشیدپور خدا را شکر به اندازه کافی مشهور و پولدار هست، که نیاز به شهرت پیدا کردن با این سوال‌ها نداشته باشد. مجری سؤالی می‌پرسد و داور ما هم غیرحرفه‌ای پاسخ می‌دهد، طرفداران استقلال هم سر این قضیه مدعی می‌شوند، چون این گل درست زده شده بود. خود ما هم در شب بازی اشتباه کردیم و گفتیم این توپ را کمک داور اوت گرفته است. البته خود کمک داور به ما گفته بود که اوت گرفته است و او بود که به ما اطلاعات غلط داده بود، چون ما صحنه را نمی‌دیدیم ما گفتیم آقا شما اوت گرفتی یا آفساید گرفتی؟
ما آمدیم در تلویزیون گفتیم اوت گرفته و کلی فحش خوردیم اما الآن می‌گویم تصمیم اشتباه بوده است.

پیشکسوت داوری ایران افزود: آقای اکبریان یک اشتباهی کرده کما اینکه هزار بار از آغاز فوتبال تاکنون اشتباه شده و در آینده هم می‌شود. خود او هم می‌گوید من اشتباه کردم مصاحبه کرده‌ام ولی با این حرف‌ها چیزی حل نمی‌شود و 3 امتیاز برنمی‌گردد؛ فقط غم تماشاگران و طرفداران واقعی که عاشق این تیم هستند تازه می‌شود.

خسروی در ادامه با انتقاد از رضا رشیدپور گفت: این نبش قبر توسط رشیدپور یک اقدام غیر حرفه‌ای بود. مگر آدم هر سؤالی به ذهنش رسید را باید بپرسد؟ خیلی سؤال‌ها هست که ممکن است خیلی‌ها از خیلی‌ها داشته باشند باید بیایند در تلویزیون بپرسند؟ در آن صورت که سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. خود من کلی سؤال دارم راجع به فوتبال که اگر بخواهم در تلویزیون آن را بپرسم طرف نابود می‌شود، پس این کار را نمی‌کنم چون درست نیست.

وی ادامه داد: من کارشناس مجری برنامه شب‌های فوتبالی شبکه ورزش هستم، در تلویزیون اصلاً سؤالی نمی‌کنم تا جنجال شود. اصلاً چرا ما فکر می‌کنیم باید سمت برنامه‌هایی حرکت کنیم که جنجالی باشد؟ آقای رشیدپور تلویزیون دادگاه نیست. هر جنجالی را در تلویزیون درست کنیم که چه بشود؟ کار آقای رشیدپور غلط بود.

خسروی در پایان درباره ممنوعیت مصاحبه از سوی داورها گفت: این تصمیم کاملاً درست است. هیچ داور رسمی و فعالی نباید مصاحبه یا کارشناسی کند، اما می‌تواند راجع به عشق و عاشقی و خوراکی و دل‌بستگی‌هایش صحبت کند و به هیچ عنوان حق مصاحبه راجع به مسائل فوتبالی را ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار