در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

روایت جدید حذف فیتیله‌ای‌ها از صداوسیما از زبان علی فروتن

برنامه «عمو‌های فیتیله‌ای» پادزهری برای برنامه‌های ماهواره‌ای سمی محسوب می‌شد/ در سال جدید برنامه‌های جدیدی برای بچه‌ها تولید خواهیم کرد

تهران (پانا) - علی فروتن بازیگر سریال «خاتون» و یکی از اضلاع مجموعه خاطره انگیز «عمو‌های فیتیله‌ای» می‌گوید متاسفانه مسئولان وقت صدا و سیما به جای اینکه از گروه فیتیله و اعضای آن حمایت کنند از صداوسیما بیرون گذاشتند و در را بستند و از آن‌ها اعلام برائت کردند.

کد مطلب: ۱۲۶۵۲۶۵
لینک کوتاه کپی شد
روایت جدید حذف فیتیله‌ای‌ها از صداوسیما از زبان علی فروتن

علی فروتن یکی از عموهای برنامه «عمو‌های فیتیله‌ای» که در فصل اول سریال خاتون ایفای نقش کرده است، در گفت‌وگو با پانا درباره تغییر ژانر از کودک و نوجوان به سمت بزرگسال بیان کرد: «من کماکان در بخش کودک فعال هستم، ولی در بعضی مواقع لازم است که برای حضور در کارهای دیگر خودم را تجربه کنم. بالاخره کار ما بازیگری است و اساسا ماندن در یک بخش از بازیگری زیاد خوشایند نیست.»

وی در مورد تجربه کاری‌اش در سریال «خاتون» گفت: «من قبلا کار بزرگسال انجام داده بودم؛ هم نمایش بزرگسال و هم سینمای بزرگسال که در فیلمی به کارگردانی کیارش اسدزاده که متاسفانه به دلایلی مجوز اکران نگرفت، بازی کرده بودم. تجربه حضور در چنین کارهایی برایم چیز غریبی نیست که نگران باشم که آیا بازخورد خوبی داشته است یا نه. البته خودم به حضور در سریال «خاتون» خیلی علاقه‌مند بودم و البته خروجی را باید از مخاطب پرسید ولی در هر حال، حضور در سریال نمایش خانگی و با این رویکرد، برای خود من این ژانر خیلی جذاب و لذت‌بخش بود.»

وی درباره داشتن برنامه‌ای در ایام عید نوروز اظهار کرد: «برنامه خاصی ندارم اما احتمالا در یکی از برنامه‌های ویژه نوروز به عنوان مهمان برنامه حضور خواهم داشت ولی در ایام نوروز برنامه مستقلی مانند فیتیله که خود ما گرداننده آن باشیم، در دست کار نداشتیم. در مورد برنامه جدید هم می‌توانم بگویم که در حال حاضر صحبت‌هایی در مورد ادامه سریال «دوقلوها» که قبلا کار کرده بودیم شده است که انشالله احتمال دارد ظرف چند وقت آینده اگر مشکل تهیه‌کننده بابت لوکیشن رفع شود، فیلمبرداری آن را برای سال جدید شروع کنیم.»

علی فروتن در پاسخ به پرسشی که درباره حواشی ایجاد شده در برنامه محبوب کودکان و بزرگسالان که باعث شد از آنتن زنده حذف شود و به سمت یک برنامه تولیدی بروند، توضیح داد: «خیلی صادقانه عرض کنم که عموما گفته می‌شود «ابتدا ادعای برادریت را ثابت کن، بعد ادعای اسم کن.» من، آقای گلی و آقای مسلمی سی سال برای گروه کودک چه شبکه دو، چه شبکه یک و شبکه سه فعالیت کردیم و تولید برنامه داشتیم اما متاسفانه به دلایلی این امر میسر نشد.»

وی تصریح کرد: «متاسفانه مسئولان وقت صدا و سیما به جای اینکه حمایت کنند ما را بیرون گذاشتند و در را بستند؛ یعنی اعلام برائت کردند که اینها با ما نیستند و یک ماجرای قومیتی راه انداختند که خودتان بهتر می‌دانید! در صورتی که آن قومیت‌ها در گروه فیتیله‌ای‌ها هم حضور داشتند که یکی آذری، دیگری لر و مازندرانی هستند!»

فروتن گفت: «متاسفانه این رویکردی است که به اعتقاد من خود سازمان صدا وسیما مقصر اصلی‌اش است و نمی‌توانیم از شخص دیگری خرده بگیریم. از قدیم گفتند که حرمت امامزاده به متولی‌اش است. زمانی که مدیر یک مجموعه از آدم‌های مجموعه خودش حمایت نمی‌کند، دیگر نمی‌توان از کسی انتظاری داشت و هر کسی برسد یک سنگ به شما می‌زند که این اتفاق برای ما هم افتاد. خیلی صادقانه بگویم که بعد از این ماجرا از ما خواسته شد که دوباره کار را شروع کنیم ولی به قول قدیمی‌ها که گفتند «صد تومن دادم که بچه‌ام شب بیرون نخوابد»؛ وقتی خوابید دیگر خوابیده است و فایده‌ای ندارد و واقعا دیگر آن برنامه را دوست نداشتم که از آن حب و جایگاه خودش پایین بیاید و یک برنامه فرمایشی شود.»

این بازیگر همچنین بیان کرد: «ما سیزده سال روی آنتن زنده بودیم نه کسی نگران بود و نه توهینی به کسی شد اما متاسفانه آقای سرافراز مدیر وقت صداوسیما، برای اینکه خیال خودش را راحت کند، تمام برنامه‌های زنده را حذف کرد که برنامه فیتیله هم جزء آن‌ها بود و ظرف مدت 18 ماه خودش هم حذف شد. یعنی ایشان فراموش کردند که آمدند که برای مردم کار کنند و درگیر قضایای دیگری شدند.»

وی در پایان گفت: «برنامه «عمو‌های فیتیله‌ای» برنامه‌ای بود که در طول هفته رفتارهای اشتباهی که ماهواره برای فرزندان ما تجویز می‌کرد و ایراد داشت، به آن‌ها متذکر می‌شد و در واقع پادزهری برای برنامه‌های ماهواره‌ای سمی محسوب می‌شدیم. در هر صورت دوستان علاقه‌ای به این برنامه نداشتند ولی انشالله برای سال جدید اتفاقات خوبی در راه است و برای بچه‌ها برنامه‌های جدیدی تولید خواهیم کرد، چون بچه‌های ما لایق بهترین‌ها هستند. نه تنها بچه‌های ما بلکه تمام بچه‌های دنیا و انشالله اتفاقات خوبی برای آن‌ها بیفتد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار